Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wszystkie zalecenia, które wynikają z Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego powinny zostać zrealizowane w ramach dotacji? Jeżeli jednym z zaleceń będzie punkt np. nauka w mało liczebnej klasie albo wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną – czy to pozwoli na pokrycie czesnego?
Publiczna i niepubliczna jednostka oświatowa ma obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń poradni, zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Na ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z tytułu niepełnosprawności przysługuje jedna dotacja, która jest wyższa niż na pełnosprawne dziecko – m.in. art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 2029. Z części dotacji naliczonej na kształcenie specjalne są finansowane przykładowo wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia przewidziane w indywidualnym planie edukacyjno – terapeutycznym, a z części dotacji naliczonej jak na dziecko bez orzeczenia można sfinansować wynagrodzenie nauczyciela, który nie prowadzi zajęć z IPET tylko np. zajęcia z podstawy programowej w „mało liczebnej klasie”, itp. (art. 35 ust. 4 i 5 UoFZO). Nie wiadomo, na czym ma polegać „wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną” w przypadku konkretnego ucznia, ani jakie wydatki placówka poniosła z tego tytułu, a więc nie można rozstrzygnąć, z której części dotacji przyznanej na ucznia mogą zostać sfinansowane wydatki z tym związane.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielem po skończonym 2 semestrze 3-semestralnych studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki. Studia kończę w grudniu. Czy dyrektor szkoły może mi przydzielić od września godziny rewalidacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od którego roku o uznanie kwalifikacji nauczycielowi należy zgłaszać się do Kuratora Oświaty ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bezpośrednio z urlopu dla poratowania zdrowia może przejść na świadczenie kompensacyjne? Oczywiście nauczyciel nabył już uprawnienia do świadczenia kompensacyjnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku na mocy zarządzenia dyrektora szkoły został powołany zespół z nauczycieli, pracowników, rodziców do nadania imienia liceum ogólnokształcącemu, które wchodzi w skład zespołu szkół oraz zostały przygotowane procedury nadania imienia szkole. Powołani nauczyciele podpisali znajomość procedur i przyjęli do wiedzy, jakie mają zadania. Planowany termin ogłoszenia procedur to listopad 2023 r. W planie nadanie imienia zaplanowane zostało na październik 2024 r. (czyli jest rok przygotowywania się). Organ prowadzący naciska, aby przyśpieszyć i nadania imienia odbyło się w kwietniu 2024 r. (co wiązałoby się ze zmianą procedury). Proszę o wsparcie i rozwianie wątpliwości na pytania:
1. Czy mogę zmienić procedury i je ponownie przedstawić?
2. Jak wydać świadectwo absolwentom liceum, w kwietniu z imieniem szkoły czy bez imienia, czyli tylko II Liceum Ogólnokształcące?
3. Kiedy mam informować OKE o nowym imieniu szkoły (7 luty to ostateczny termin przesłania informacji o liczbie uczniów i nazw przedmiotów wybranych na egzamin maturalny)?
Dodam, że nauczyciele w większości są przeciwko nadawaniu imienia szkole (mamy w zespole branżową szkołę I stopnia, branżową szkołę II stopnia, liceum ogólnokształcące oraz technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Jaką datę należy wpisać wpisując ucznia klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej w księdze uczniów i na legitymacji szkolnej 1.09.2017 r. czy 04.09.2017 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe