Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wydruk księgi uczniów zawierający wszystkie niezbędne dane wymienione w rozporządzeniu w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, można uznać za tradycyjną formę prowadzenia księgi?
Wydruk z księgi uczniów prowadzonej w formie elektronicznej nie stanowi papierowej formy tej księgi, tylko potwierdza zawartość elektronicznej formy księgi. Kuratoria nie uznają takich wydruków za księgę uczniów w papierowej formie, a więc konieczne jest równoległe bieżące prowadzenie także księgi w papierowej formie. Zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r., poz. 1646) w brzmieniu do 31 sierpnia 2020 r. szkoły mają obowiązek prowadzenia takiej księgi w formie papierowej, a dopiero od 1 września 2020 r. możliwe będzie prowadzenie księgi elektronicznej równolegle z formą papierową lub tylko elektronicznie, na zasadach określonych w dodanych § 7a ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Jestem wicedyrektorem w przedszkolu, gdzie dyrektor nie jest nauczycielem. Jaki jest zakres obowiązków takiego dyrektora, a jaki wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu zmiany organizacji pracy przedszkola: nauczycielka pójdzie na urlop macierzyński, będzie musiało zmienić się pensum nauczyciela, ponieważ chcę te godziny rozdysponować jako ponadwymiarowe. Czy zmianę pensum mogę wprowadzić w trakcie trwania roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku po raz pierwszy mam przypadek uczennicy realizującej obowiązek szkolny poza szkołą. Proszę o pomoc w kwestii egzaminów klasyfikacyjnych. Czy dobrze interpretuję, że taki uczeń zdaje egzaminy klasyfikacyjne roczne? W Statucie mamy zapisy dotyczące rocznych egzaminów klasyfikacyjnych.
Druga sprawa dotycząca tej samej uczennicy. Matka chce zrezygnować z takiej formy edukacji i od marca posłać dziecko do szkoły. Czy wtedy dyrektor wyznacza egzaminy klasyfikacyjne? Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy Rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania art.8. Czy zgodnie z tym art. w klasie VII jest 1 godzina dyrektorska i w VIII też 1? Czy to jest 1 godzina na cykl VII-VIII i wybieram sobie czy przydzielam w VII czy w VIII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe