Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia indywidualne z niektórych przedmiotów dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysługują też uczniowi w szkole specjalnej? Jest to uczeń w klasie trzeciej szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z autyzmem. Klasa, do której przynależy jest czteroosobowa.
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny wymienia wybrane zajęcia edukacyjne, które są realizowane indywidualnie z uczniem, w zależności od indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia wskazanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego lub wynikających z wielospecjalistycznych ocen. Przepis ten ma zastosowanie do szkół wszystkich rodzajów, a więc również w szkole specjalnej nie jest wykluczone prowadzenie indywidualnych zajęć, jeśli przemawiają za tym potrzeby i możliwości ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Według naszego wewnętrznego regulaminu wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową oraz jedną godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego łącznie z dodatkiem za warunki pracy przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela. W jaki sposób wyliczyć stawkę za godzinę doraźnego zastępstwa, jeśli nauczyciel posiada uśrednione pensum 26/26 i otrzymuje godzinę doraźnego zastępstwa z pensum 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi klasy 1 publicznej szkoły podstawowej można wydłużyć etap edukacyjny? Uczeń miał wcześniej w przedszkolu odroczony obowiązek szkolny o 1 rok. W tej chwili ma trudności ogólne z przyswajaniem wiedzy i kształceniem umiejętności, rodzice nie zgadzają się na badanie w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jaka jest podstawa prawna takiej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic złożył wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej, które w lutym ukończyło 6 lat. Została dołączona opinia PPP, która uzasadnia, iż "z uwagi na niższe niż przeciętne możliwości intelektualne oraz niepełną dojrzałość społeczno-emocjonalną nie jest wskazane podjęcie przez dziecko obowiązku szkolnego z rocznym wyprzedzeniem". Rodzice wniosek motywują: małoliczną klasą pierwszą (11 osób) co pozwoli na indywidualne podejście do ucznia; innowacyjnością prowadzonych zajęć przez nauczyciela; współpracą ze Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą (szkoła jest włączona w pilotażowy projekt). Grupa przedszkolna, do której miałoby uczęszczać dziecko, liczy 25 osób i jest grupą mieszaną (5-, 6-latki), więc korzystniejsze dla dziecka byłoby rozpoczęcie nauki rok wcześniej. Czy dyrektor może wydać pozytywną decyzję w takim przypadku? Czy będzie to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Nauczyciel realizuje tzw. pensum łączone, tj.15 h biblioteki i 9 h nauczania indywidualnego. Ile w takiej sytuacji może mieć nadgodzin? Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bursa Szkolna, którą kieruję, zamierza podjąć działania w kierunku nadania placówce imienia. W rozporządzeniu MEN z 11.08.2017 r., poz.1606, które określa działalność bursy nie ujęto tej kwestii. Rozporządzenie MEN z 17.03.2017 r., poz. 649 dotyczące publicznych szkół i przedszkoli ujmuje tę kwestię, ale w mojej ocenie dotyczy to wyłącznie publicznych szkół i przedszkoli, a nie bursy. Co w takiej sytuacji? Na jaką podstawę prawną można się powołać? Bursa jest placówką publiczną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe