Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia nauczyciela wynikające z KN art. 42 przypadające w dniu 14.10 należy uznać za zrealizowane? Jak potraktować takie zajęcia przypadające w dniu urlopu okolicznościowego, opieki nad chorym dzieckiem itp.(zrealizowane, czy przenieść na inny dzień?)
Zajęcia wynikające z art. 42 Karty Nauczyciela to wszystkie możliwe zajęcia nauczyciela :) Podejrzewam, że chodzi o godziny tzw. "karciane"? Jeżeli 14.10 były realizowane, np. w formie zajęć świetlicowych, to tak. Jeżeli jednak uczniów nie było w szkole i tym samym zajęć, wówczas należy je zrealizować w innym terminie (tak, aby w półrocznym okresie rozliczeniowym liczba godzin się zgadzała). W przypadku urlopu okolicznościowego, opieki nad dzieckiem, itp. również nie można traktować ich jak zrealizowanych. Jedynie nieobecność spowodowana niezdolnością do pracy (L-4) trwająca tydzień powoduje obniżenie wymiaru godzin w półroczu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. 2012, poz. 204), w załączniku 12 do tego rozporządzenia określono Ramowy Plan Nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych.
Zgodnie z powyższym załącznikiem, przedmioty w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny, język mniejszości narodowej, etnicznej lub język regionalny i matematyka są realizowane w semestrach I–VI równolegle z tymi przedmiotami w zakresie podstawowym. Tym samym istnieje możliwość realizacji tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu.
Natomiast przedmioty w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka są realizowane po uprzednim zrealizowaniu tych przedmiotów w zakresie podstawowym. Tym samym nie ma możliwości realizacji nauczania tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu, albowiem przepisy w pierwszej kolejności nakładają obowiązek zrealizowania programu na poziomie podstawowym.
Odpowiedz eksperta dotyczyła oddziału po szkole gimnazjalnej, kiedy faktycznie niektóre przedmioty na poziomie rozszerzonym można było realizować dopiero od klasy 2 po zakończonym poziomie podstawowym. Moje pytanie dotyczyło oddziału po szkole podstawowej kiedy poziom podstawowy np z biologii realizowany jest przez 3 lata. Bardzo proszę o odpowiedz na moje pytanie dla nowej , nowej pp
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzące szkołę przekazało gminie projekt statutu ośmioletniej szkoły podstawowej i projekt aktu założycielskiego. Jaka jest dalsza procedura? Czy gmina może zgłosić uwagi do tych dokumentów? Jeżeli żadnych uwag nie zgłoszono, to czy te dokumenty stają się obowiązujące, czy stowarzyszenie musi podjąć nowe uchwały w sprawie aktu założycielskiego i statutu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozumiem, że stanowisko wicedyrektora przysługuje szkole liczącej co najmniej 12 oddziałów. Jesteśmy zespołem (szkoła podstawowa i gimnazjum) liczącym 11 oddziałów SP i 6 oddziałów gimnazjum. Od ilu oddziałów może być tutaj utworzone stanowisko wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy klasyfikacji dzieci z Ukrainy, które nie uczęszczają do oddziałów przygotowawczych ponieważ w gminie nie utworzono takich oddziałów. Uczęszczają do poszczególnych klas, nie znają języka i nie ma podstaw do promowania do klas programowo wyższych. Jakie świadectwo powinni otrzymać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje przedszkole (dawna "0"). Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: 2,5-4-latki i 5-6- latki. Jakie dokumenty powinien mieć dyrektor szkoły dotyczące funkcjonowania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe