Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przeszkolu udzielanej w toku bieżącej pracy powinny być odnotowywane w dzienniku zajęć przedszkola dla danej grupy realizującej podstawę programową? Czy powinien być prowadzony osobny dziennik?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w trakcie bieżącej pracy z nim polega głównie na rozpoznawaniu i zaspakajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych. Zaspakajanie w/w potrzeb dotyczy dostosowania wymagań oraz indywidualizacji metod i form pracy z dzieckiem. W tym wypadku wystarczy odnotować to w dzienniku zajęć grupy, do której dziecko uczęszcza. Jeśli z dzieckiem prowadzone są indywidualne zajęcia 15-30 minutowe w formie zajęć logopedycznych lub korekcyjno-kompensacyjnych, czy też innych o charakterze terapeutycznym – stanowiących daną formę udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej - to należy prowadzić tzw. dziennik zajęć innych. Wpisuje się w nim: w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona dzieci oraz oddział, do którego uczęszczają, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, indywidualny program pracy z dzieckiem, a w przypadku zajęć grupowych – program pracy grupy, tygodniowy plan zajęć, daty i czas trwania oraz tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem oraz odnotowuje się obecność dzieci na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem
Proszę też pamiętać, że każde dziecko - bez względu na formę udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej- ma zakładaną w przedszkolu indywidualną teczkę. Jest ona obowiązkowym dokumentem, w którym gromadzi się wszystkie dokumenty związane z udzielanym dziecku wsparciem. Są to: opinia PPP lub orzeczenie lub inna podstawa objęcia dziecka pomocą, notatki z prowadzonych rozmów z rodzicami, konsultacji z pracownikami poradni oraz wszelkie inne dowody na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym arkusze obserwacyjne, oceny efektów udzielanej pomocy, jak i programy opracowane przez specjalistów prowadzących z dzieckiem daną formę tejże pomocy.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 532)
- Rozporządzenie MEN z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2 września 2014 r. poz. 1170) - § 13. oraz § 20.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole prowadzonej przez Stowarzyszenie obowiązują tz. godziny karciane?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać realizacja w przedszkolu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. - proszę o wskazówki praktyczne ( organizacja, przebieg i dokumenty )
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o odpowiedź na pytania związane z Placówką Kształcenia Ustawicznego. Czy uczestnik kursu musi być rozliczany z obecności na zajęciach? Czy wystarczy, że zgłosi się i zda końcowy egzamin sprawdzający? Czy sprawę frekwencji na zajęciach regulują konkretne przepisy? Czy forma egzaminowania jest dowolna? Czy kurs np. opiekunka dziecięca może być prowadzony w 100% e-learningowo (często spotyka się takie oferty). Czy jedynie wybrane moduły? Proszę o wskazanie przepisów regulujących te kwestie. Czy tego rodzaju kursy może prowadzić tylko placówka kształcenia ustawicznego, jako placówka edukacyjna czy również firma szkoleniowa (zwykła działalność gospodarcza)? Jakie przepisy to regulują?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły widnieje zapis: „Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich”. Czy w tym roku szkolnym, gdy ostatni tydzień sierpnia przypada w poniedziałek i wtorek (30 i 31 sierpnia), egzaminy poprawkowe można przeprowadzić w okresie 23–27 sierpnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozdzielić godziny Wychowania do życia w rodzinie w klasach IV, V, VI, VII? Czy kwestie godzin reguluje nowe rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe