Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm., w szkołach podstawowych działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w zakresie danego etapu edukacyjnego dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych. Możliwe jest więc utworzenie klasy łączonej dla uczniów V i VI klasy w ramach II etapu edukacyjnego, taką organizację nauki powinien również regulować statut szkoły (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie drugiej klasy gimnazjum posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym). Organ prowadzący przyznał każdemu z nich po 10 godzin. Zajęcia prowadzą nauczyciele z kwalifikacjami - oligofrenopedagogika zgodnie z opracowanym programem IPET. Czy uczniowie ci powinni dodatkowo mieć 2 godziny zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy przeliczyć ilość "godzin karcianych", które ma do odpracowania nauczycielka, która wróciła do pracy 11 grudnia 2009 roku po urlopie macierzyńskim i pracuje na 11/18 etatu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkołę podstawową połączono z gimnazjum w Zespół Szkół. Jaki powinien być skład komisji przeprowadzającej konkurs na stanowisko dyrektora: po jednym przedstawicielu rady pedagoicznej i rady rodziców z każdej placówki czy wspólni przedstawiciele?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W wykazie dokumentów składanych na konkurs dyrektora szkoły zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 25 sierpnia 2017 r. w punkcie 8 mamy: Poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego (w przypadku nauczyciela) lub kopia karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego (w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego) Czy zapis "lub" oznacza, że ocena dorobku zawodowego nie jest dokumentem obowiązkowym w składanej dokumentacji? Czy bez aktualnej oceny pracy można składać dokumenty do konkursu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 7, posiadający orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej (afazja), został zwolniony z nauczania drugiego języka nowożytnego – języka niemieckiego. W czasie, gdy jego klasa ma język niemiecki on uczestniczy w zajęciach indywidualnych (na terenie szkoły). Jak należy zapisywać nieobecność ucznia na lekcjach języka niemieckiego, zwolnienie (zw) czy nieobecność usprawiedliwiona? Czy należy zastosować inne rozwiązanie, np. utworzyć klasę wirtualną? Nadmienię, że zajęcia obowiązkowe dokumentujemy w dzienniku elektronicznym, a zajęcia indywidualne w dzienniku papierowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe