Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zgodne jest z prawem oświatowym opracowanie wewnętrznych (szkolnych) kryteriów przyznawania dodatków motywacyjnych w oparciu o regulamin organu prowadzącego? Czy Rada Pedagogiczna może zaproponować swoje sugestie? Wiem, że dyrektora obowiązuje regulamin - Uchwała OP, w którym brak jest kryteriów; nie tworzy się dodatkowych regulaminów. Czy dyrektor sam powinien na własne potrzeby takowe kryteria ustalić, czy uwzględnić propozycje Rady? Czy owe kryteria powinny opiniować związki zawodowe? Według mojej opinii – nie, ale proszę o poradę.
1. Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego, uwzględniając przewidywaną strukturę zatrudnienia, określa dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, w drodze regulaminu m. in.: 1) wysokość stawek dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, oraz 2) szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków. 2. Regulamin podlega uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli. 3. Oznacza to, że Rada Pedagogiczna nie ma kompetencji, o których mowa w pytaniu. Wszelkie inne regulacje wykraczają poza przyznane przepisem prawa kompetencje. Przyznanie dodatku motywacyjnego uwarunkowane jest spełnieniem przesłanek określonych w rozporządzeniu jako ogólne warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego: a) osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym; b) osiągnięcia wychowawczo-opiekuńcze; c) wprowadzanie innowacji pedagogicznych, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania; d) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Karty Nauczyciela; e) szczególnie efektywne wypełnianie zadań i obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem; f) realizowanie w szkole zadań edukacyjnych, wynikających z przyjętych przez organ prowadzący priorytetów w realizowanej lokalnej polityce oświatowej. Nauczycielom dodatek przyznaje dyrektor szkoły. Zmiana wynagrodzenia, w tym dodatku motywacyjnego na niekorzyść pracownika wymaga wypowiedzenia warunków płacy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak płacić za dni dodatkowo wolne? jeśli n-l nie realizuje godzin np.rewalidacji, gimnastyki korekcyjnej,kółek, SKS-u itp., to dlaczego mam płacić? Uważam, że należy płacić tylko za faktycznie zrealizowane(3,6 z płacy zasadniczej). N-l przychodzi na tzw. dyżur, prowadząc zajęcia opiekuńczo-wych.Przeważnie uczniów w tych dniach jest jak na lekarstwo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czym się różni semestr od półrocza w przedszkolu? Którego sformułowania należy używać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe