Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do dyrektora SP w miesiącu -luty 2017 wpłynęło od rodziców orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zdiagnozowany autyzm dziecięcy.Czy waga P7 będzie naliczona i czy wpłyną środki na kształcenie tego dziecka. Czy wykazanie ucznia w SIO (wg spisu na 30 marca) spowoduje wzrost środków finansowych dla szkoły?
Kwestię tę reguluje rozporzadzenie MEN z dnia 22 grudnia 2016 r.w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
w roku 2017 - Załacznik: Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2017 (Dz.U z 30 grudnia 2016r. poz 2298). Trzeba jednak wiedzieć, że dotacja na ucznia niepełnosprawnego, posiadajacego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przekazywana jest przez państwo samorządowi, który jest organem prowadzącym szkołę – a nie szkole. Samorząd musiał zaplanować (wg. danych ustalonych w ISO na 30 września roku poprzedzającego rok dotacji) swoje potrzeby w tej kwestii na rok budżetowy 2017. W sytuacji, gdy uczeń niepełnosprawny nie był ujęty w/w systemie – to samorząd zwraca się z wnioskiem do MEN o zwiększenie subwencji w ramach wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych. Szczegóły dotyczące sposobu aplikowania o powyższe środki umieszczane są na stronie MEN w zakładce Finansowanie edukacji. Proszę zatem zwrócić się do organu prowadzacego szkołę o dokonanie korekty środków finansowych z tytułu objęcia kształceniem specjalnym „nowego” ucznia niepełnosprawnego. Proszę też pamiętać, że bez względu na to, czy samorząd zwiększy szkole te środki ma ona ustawowy obowiązek realizować zapisy podstawy programowej oraz zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może iść na urlop dla poratowania zdrowia tuż przed wakacjami letnimi lub w czasie trwania wakacji?
- Czy rodzic w podaniu do dyrektora o przyjęcie dziecka do szkoły po wieloletnim pobycie z zagranicy może zasugerować, że korzystne byłoby uczęszczanie dziecka z rówieśnikami, czyli rocznikiem urodzenia, a nie zgodnie z ukończeniem klasy? Czy dyrektor bierze pod uwagę prośbę rodziców, czy wyłącznie zaświadczenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Urlop zdrowotny a wymiar zatrudnienia
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor publicznej szkoły podstawowej deleguje pracownika(nauczyciela) do nauczania indywidualnego w miejscu zamieszkania ucznia, oddalonym od szkoły o ok. 9 kilometrów. Nauczyciel dojeżdża do domu ucznia swoim samochodem. Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów dojazdu nauczyciela do miejsca zamieszkania ucznia? Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów powrotu nauczyciela po zakończeniu pracy, z miejsca zamieszkania ucznia do siedziby szkoły lub do miejsca zamieszkania pracownika? Czy szkoła jest zobowiązana do pokrywania kosztów powrotu nauczyciela, po zakończeniu pracy, z miejsca zamieszkania ucznia do siedziby szkoły(miejsce pracy) celem odebrania swojego dziecka po zakończonych lekcjach? Nauczyciel jest zatrudniony na podstawie Kodeksu pracy. Szkoła zatrudnia nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela, jak i na podstawie Kodeksu pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe