Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do klasy II a uczęszczają dzieci, które rozpoczęły naukę jako sześcioletnie. Część rodziców przekonuje resztę, aby złożyć petycję do Dyrektora o powtarzanie przez wszystkich uczniów klasy drugiej. Jeśli zbiorą podpisy wszystkich rodziców jak powinien zachować się Dyrektor?
Tylko w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, m.in. na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Jeśli rodzice złożą wniosek o powtarzanie klasy, o każdym uczniu (poziomie rozwoju, postępach i trudnościach) powinien wypowiedzieć się wychowawca oraz odnośnie każdego ucznia indywidualnie uchwałę o ewentualnym powtarzaniu klasy powinna odjąć rada pedagogiczna (art. 44o ust. 2 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak jest w tym roku z przeprowadzeniem ewakuacji? Niby jest taki obowiązek, ale z drugiej strony procedury covidowe trochę to wykluczają. I drugie pytanie: czy taką ewakuację może przeprowadzać pracownik szkoły (nauczyciel EDB) i potem napisać protokół, czy powinna to być firma zewnętrzna (nigdzie takiej informacji nie znalazłem)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel ma prawo odmówienia dyrektorowi ( bez żadnych konsekwencji)wykonywania nieodpłatnie dodatkowych zadań w szkole np. prowadzenie strony internetowej, opieka nad pracownią informatyczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek przygotowania raportu o dostępności? Jeśli tak, to kto może go przygotować? Gdzie należy go udostępnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Burmistrz Gminy przywołując między innymi Art. 44 omawianej Ustawy wydał Zarządzenie w sprawie aktualizacji podstawowej kwoty dotacji dla niepublicznych przedszkoli (…), którego to zgodnie z Ustawą dokonuje się w październiku(art. 44 ust.1 pkt.2). Wysokość październikowej aktualizacji jest znacząco mniejsza( 10% w skali roku) niż wskazana w miesiącu pierwszej aktualizacji, dokonanej w kwietniu.
Czy zgodnie z powyższym stosując art. 44 należy nawiązać do art. 43 ust. 2 pkt.2 i zastosować w tym przypadku zapisy art. 43 ust.3 pkt. 2, który mówi iż zaktualizowana kwota dotacji obowiązuje od pierwszego dnia listopada?
Tym samym gmina nie może zastosować wstecz październikowej aktualizacji wysokości stawki dotacji dla niepublicznych przedszkoli od 1 stycznia i co za tym idzie nie może pomniejszyć kolejnych transz dotacji o różnicę powstałą w wyniku aktualizacji?
Czy jednak ma tu zastosowanie przepisy art. 43 ust.4 i 5 i kolejne transze dotacji pomniejszane są o powstałą różnicę ale tylko maksymalnie o 25% należnej wg nowej stawki części dotacji?
(w przypadku październikowej aktualizacji stawki dotacji, średnia arytmetyczna części dotacji za listopad i grudzień (listopad +grudzień/2) może się zmniejszyć maksymalnie o 25% średniej arytmetycznej części dotacji przekazanych od stycznia do października (styczeń+luty+…+październik/10). Tym samym budżet przedszkola może zostać uszczuplony tylko o 25% średniej wyliczonej z części dotacji przekazanych, a nie jak praktykują gminy 25% z całej sumy przekazanej dotacji)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe