Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
Rozumiem, że w pytaniu chodzi o uczniów zapisanych do klasy pierwszej szkoły podstawowej. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej, ucznia zamieszkałego w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej, dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25 uczniów. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, o którym mowa wyżej, zwiększając liczbę uczniów w oddziale ponad 25 uczniów na wniosek rady oddziałowej oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona zgodnie z powyższymi zasadami, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego. Z powyższego wynika, że każde zwiększenie (czy o jednego, czy o dwóch) liczby uczniów ponad 25 wymaga zatrudnienia asystenta, jeśli nie dokonuje się podziału oddziału.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi.Czy pomimo zmiany w nowym rozporządzeniu, które stwierdza, że godzina zajęć specjalistycznych trwa 45 minut, możemy dać naszym dzieciom po 60 minut? Nie ukrywamy, że przygotowaliśmy organizację zajęć wg starych przepisów, gdzie wskazana godzina obejmowała 60 minut. Dziś zdezorganizowałoby nam to plan dla specjalistów. Czy skoro dajemy więcej, a nie mniej to jakiś problem? Czy musimy te zajęcia skrócić, aby być dokładnie zgodnymi z przepisem w tej materii?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Kto może potwierdzić zgodność z oryginałem dokumentu nadania numeru NIP Szkoły?
Dokument jest nam potrzebny do wniosku Erasmus+.
Czy taki dokument może potwierdzić dyrektor szkoły, organ prowadzący czy jeszcze inna jednostka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkołach składowych zespołu szkół – Technikum, Branżowa Szkoła I stopnia, Szkoła Policealną i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych - należy opracować, w terminie do 30 listopada 2019 r., statut dla każdej z tych szkół, czy może być jeden dla zespołu? W przypadku gdy będzie konieczność opracowania statut dla każdej z ww. szkół to jakie przepisy prawa należy uwzględnić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytania odnośnie do zapisu na świadectwie i arkuszu ocen. W szkole podstawowej, w której pracuję, uczniowie uczą się drugiego języka od klasy czwartej. Na świadectwie wpisujemy go w dodatkowych zajęciach edukacyjnych. Czy wpisujemy jakiś numer? Jaki numer wpiszemy potem przy języku w klasie 7 (II.2.)? W liceum, jeżeli uczeń realizuje np. język angielski na poziomie rozszerzonym, to jaki ma być zapis w arkuszu? Tylko j. angielski IV.1r.?
W których klasach w liceum i szkole podstawowej zapisuje się na świadectwie i arkuszu wychowanie do życia w rodzinie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapis w Statucie szkoły o tym, że szczegółowe zasady oceniania znajdują się w Wewnątrzszkolnych zasadach oceniania- jest prawidłowy. czy można w Statucie zawrzeć rozdział: Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, a oprócz tego uchwalać osobny dokument zawierający szczegółowe warunki oceniania oraz przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe