Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
Rozumiem, że w pytaniu chodzi o uczniów zapisanych do klasy pierwszej szkoły podstawowej. W przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej, ucznia zamieszkałego w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej, dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25 uczniów. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, o którym mowa wyżej, zwiększając liczbę uczniów w oddziale ponad 25 uczniów na wniosek rady oddziałowej oraz po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. Liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I–III szkoły podstawowej zostanie zwiększona zgodnie z powyższymi zasadami, w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w tym oddziale. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono, może funkcjonować ze zwiększoną liczbą uczniów w ciągu całego etapu edukacyjnego. Z powyższego wynika, że każde zwiększenie (czy o jednego, czy o dwóch) liczby uczniów ponad 25 wymaga zatrudnienia asystenta, jeśli nie dokonuje się podziału oddziału.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- proszę o przykładową procedurę zamówień pozaustawowych
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o opinię – czy poniższe zasady postępowania w trakcie corocznego przeglądu dokumentów z ZFŚS w szkole są prawidłowe:
a. dokumenty niezbędne do realizacji celów świadczeń socjalnych przechowujemy zgodnie z JRWA 5 lat (np. zaświadczenie lekarskie przy przyznawaniu zapomogi losowej z powodu choroby przewlekłej zwolnionej z podatku);
b. dokumenty nadmiarowe, jakie znalazły się w dokumentacji ZFŚS (np. faktury, PIT-y, decyzje z ZUS, dokumentacja medyczna):
• kserokopie – po sporządzeniu notatki zwracam wnioskodawcy, jeśli nie mogę tego zrobić – niszczę fizycznie,
• oryginały – jeśli nie mogę zwrócić – przechowuję 5 lat zgodnie z JRWA.
Inne Przeczytaj odpowiedź - Staram się o doliczenie lat pracy w gospodarstwie rolnym rodziców do lat pracy w moim zakładzie pracy. Urząd Gminy odmówił wydania zaświadczenia z powodu braku dokumentów, nadmieniam, iż posiadam zeznanie dwóch świadków. Gospodarstwo rolne rodziców zostało mi zapisane i od 2002 roku jestem właścicielem tegoż gospodarstwa. Posiadam kwity potwierdzające wpłaty podatkowe za pole, ale tylko trzy lata, a staram się o doliczenie pięciu lat (kwity zgubiłam). Czy to znaczy, że nie można mi zaliczyć tych lat? Co jeszcze należy zrobić? Jaki dokument posiadać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Placówka, którą zarządzam to zespół szkół, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum. Moje pytanie dotyczy statutu szkoły. Czy w placówce, którą kieruję może być jeden statut, w którym zawarte są wszelkie uregulowania dotyczące funkcjonowania szkoły podstawowej i gimnazjum? Czy jednak placówka powinna mieć trzy statuty - oddzielnie dla szkoły podstawowej, dla gimnazjum i dla zespołu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy podręczniki po uczniach gimnazjum, które zostały spisane, można przeznaczyć na makulaturę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe