Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor szkoły organizuje indywidualne nauczanie na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej i po uzyskaniu zgody organu prowadzącego na odpowiednią ilość godzin. Z jaką datą powinna zacząć się realizacja zajęć indywidualnego nauczania - z datą wpływu wniosku rodziców czy z datą akceptacji organu prowadzącego?
Z datą zatwierdzenia przez organ prowadzący. Dyrektor nie może wcześniej organizować zajęć, nie mając pewności w jakim wymiarze zostaną przydzielone godziny.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
§ 8. 1. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych bezpośrednio z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin;
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin;
3) dla uczniów gimnazjum - od 10 do 12 godzin;
4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - od 12 do 16 godzin.
2. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 - w ciągu co najmniej 3 dni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto i w jakiej formie zgłasza brak realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia zapisanego do szkoły, ale zamieszkującego w obwodzie innej szkoły, jeśli nie jest to uczeń klasy pierwszej?
Czy szkoła powiadamia szkołę macierzystą, a dyrektor tej szkoły wszczyna postępowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest wymagana dokumentacja nauczania w grupie dzieci 2-letnich? Czy grupa taka realizuje program nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy placówka, w której realizowane jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka powinna przechowywać u siebie oryginały tych dokumentów? Jak długo? Czy rodzic może odmówić pozostawienia w przedszkolu oryginałów orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinii WWR? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel 5 latków powinien oprócz dokumentów diagnozy wstępnej i końcowej - posiadać dokumentację obserwacji rozwoju dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe