Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor zaplanował zamówienie na dostawę 10 komputerów do pracowni komputerowej. Wartość szacunkowa tego zakupu wynosiła 50 tys. zł netto, a więc nie przekraczała wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 tys. euro. Następnie otrzymał dotację na 3 komputery do pracowników administracji, których wartość szacunkowa wynosiła 15 tys. zł netto. W jaki sposób udzielić zamówienia zgodnie z prawem? Czy można potraktować oba zamówienia oddzielnie i uniknąć stosowania procedury zamówień publicznych?
Nie. Początkowo zamawiający mógł udzielić zamówień w procedurze odpowiadającej wartości poniżej 14 tys. euro. Po otrzymaniu dotacji został zobligowany do zastosowania procedury wynikającej z ustawy o zamówieniach publicznych, gdyż łączna wartość zamówień przekroczyła próg 14 tys. euro.Zamówienia, które nie były przewidziane w planie, a dotyczą przedmiotu zamówienia zaplanowanego, wiążą się z zagadnieniem zamówień częściowych. Występowanie takich zamówień może wynikać np. z otrzymanego dofinansowania, które musi zostać przeznaczone na określony cel, oszczędności z już przeprowadzonych zamówień, dla których zamawiający przewidział większą kwotę niż zaoferowana przez wykonawców czy z przesunięć środków finansowych w ramach budżetu.
Schemat postępowania przy zamówieniu nieplanowanym
Są dwie drogi:
- Zamawiający zaplanował dane zamówienie, zrealizował je, a następnie zamierza dokonać nowego nieplanowanego zamówienia o takim samym charakterze – nowe zamówienie traktuje jako odrębne od już przeprowadzonego i powinien udzielić go w sposób przewidziany dla jego wartości szacunkowej.
- Zamawiający zaplanował określone zamówienie, lecz zanim je zrealizował wystąpiła konieczność udzielenia zamówienia o takim samym przedmiocie zamówienia – nowe zamówienie powinien potraktować jak część zamówienia już zaplanowanego i udzielić go w sposób przewidziany dla łącznej ich wartości. Możliwe jest również połączenie takich zamówień i udzielenie ich w ramach jednego postępowania, bądź też podział zamówienia i udzielenie go w częściach.
Uzasadnieniem opisanego postępowania zamawiającego jest fakt, że w momencie przeprowadzania zamówienia planowanego zamawiający nie wiedział o przyszłej potrzebie udzielenia nowego zamówienia. Po zmianie sytuacji natomiast zamawiający dysponuje już stosowną wiedzą o tożsamym charakterze zamówień.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który posiada aktualne badania okresowe dla danej szkoły, a pracuje jeszcze w innej szkole musi dostarczyć badania okresowe dodatkowo dla inne szkoły, czy może wykorzystać te które już ma?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie klas I-III/SP (I etap edukacyjny) mogą wyjeżdżać na wycieczki dwu dniowe poza miejsce zamieszkania - odległość powyżej 500km? Jakie przepisy to regulują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły nie przekazał nauczycielowi przydziału czynności po jego powrocie w październiku po urlopie wypoczynkowym (po urlopie dla poratowania zdrowia? – klient wpisał oba, nie wiem czy ma to znaczenie). O prowadzeniu zajęć przedmiotowych w oddziale przygotowawczym nauczyciel został powiadomiony przez dziennik elektroniczny wieczorem po pierwszym dniu pracy po urlopie przez wychowawcę tego oddziału. Czy w tej sytuacji nauczyciel ma podjąć pracę w tym oddziale, bo takie powiadomienie jest wiążące?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Mam problem z dewastowaniem toalet na przerwach. Czy można zainstalować kamery w łazienkach z pominięciem oczywiście toalet i pisuarów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła chce podpisać umowę na odbiór makulatury za którą zapłaci nam zakład zabierający ją. Czy można wziąć pieniądze na konto Rady Rodziców, czy trzeba przekazać na rachunek szkoły do organu prowadzącego? Nasza księgowość jest prowadzona przez gminę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe