Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w naszej szkole zameldowane jest na stałe, a uczy się w innej szkole gdzie zameldowane jest tymczasowo. Kto powinien sprawdzać realizację obowiązku? Która szkoła powinna informować o realizacji obowiązku przez to dziecko?
Kontrolę spełniania obowiązku szkolnego sprawują dyrektorzy publicznych szkół podstawowych i gimnazjów obwodów właściwych ze względu na miejsce zamieszkania uczniów na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.).O realizacji obowiązku przez dziecko informuje dyrektor szkoły, do której uczęszcza dziecko.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W połowie lutego zgłosiła się do naszej szkoły, rodzina z Ukrainy z Doniecka, z trójką dzieci. W związku z sytuacją na Ukrainie dzieci od września nie uczęszczały regularnie do szkoły. Rodzina jest też po bardzo traumatycznych przeżyciach w związku z ucieczką z miejsca zamieszkania. Rodzice nie posiadali dokumentów ukończenia poszczególnych klas dzieci. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z zakresu matematyki i języka angielskiego, uczniowie zostali przyjęci do klas odpowiednio: klasa 2 - Sierhij (9 lat), klasa3 - Beniamin (11lat), klasa5 - Yelisei (13lat). W ciągu 2 miesięcy, kiedy chłopcy są u nas w szkole, widzimy, że zrobili ogromne postępy w nauce, szczególnie Beniamin i Yelisei. Zaczęli przypominać sobie treści, które były realizowane w szkole na Ukrainie. Uczęszczają na zajęcia wyrównawcze oraz na dodatkowe lekcje języka polskiego. Rodzice chłopców zwrócili się do mnie z prośbą o możliwość przeniesienia/promocji dwóch starszych synów do klas programowo wyższych. Na Ukrainie ukończyli odpowiednio klasy Sierhij - klasa 2, Beniamin - klasa 4, Yelisei - klasa 6. W związku z tym, zwracam się z zapytaniem, czy w tej wyjątkowej sytuacji, istnieje taka możliwość, aby w trakcie roku szkolnego, np. zorganizować egzaminy klasyfikacyjne, na podstawie których uczniowie ci mogliby przejść do klasy programowo wyższej. Jeśli nie to czy istnieje jakakolwiek inna możliwość, aby rozwiązać tą sytuację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej możemy zajęcia z WDŻ realizować tylko np. w 5 i 8 klasie, jeśli godzinowo będzie się zgadzać? Czyli np. przez cały rok i wciągu 1 roku realizować 2 lata? W związku z napiętą siatką godzin?
Proszę o odpowiedź. Dziękuję serdecznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy uzyskiwania stypendium prezesa rady ministrów.Kandydatami do Stypendium Prezesa Rady Ministrów mogą być uczniowie szkół, którzy w w danym roku szkolnym uzyskali wybitne osiągnięcia edukacyjne, odpowiadające kryteriom wyszczególnionym w art. 90h ustawy o systemie oświaty.
W szczególności uczeń winien spełniać co najmniej jeden z podanych warunków:
otrzymać promocję z wyróżnieniem (średnia ocen z zajęć obowiązkowych nie niższa niż 4,75 oraz bardzo dobra ocena zachowania), uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen,
wykazywać szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wyniki co najmniej dobre.
Szkoła może wskazać jednego kandydata.
Proszę o wskazanie drogi postępowania w przypadku gdy w szkole jest dwóch kandydatów, którzy w takim samym stopniu spełniają kryteria.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uczęszcza do klasy drugiej szkoły branżowej I stopnia.
Nastąpiła zmiana jego IMIENIA i NAZWISKA oraz NUMERU PESEL w drodze administracyjnej.
Czy należy tego ucznia wpisać pod nowy numer do ewidencji uczniów?
Czy należy założyć nowy arkusz ocen temu uczniowi pod nowym numerem ewidencyjnym?
Czy też należy przekreślić stare dane na dotychczasowym arkuszu i wpisać nowe (Imię, nazwisko, nr PESEL)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakiś przepis, który mówi ile metrów powinno przypadać na 1 dziecko w przedszkolu. Znalezione przeze mnie przepisy dotyczą tylko placówek prywatnych, a co z publicznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe