Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja mieszana) uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Kto może odroczyć dziecku obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jakie są niezbędne dokumenty?
W przypadku dziecka z niepełnosprawnością, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego podstawa odroczenia obowiązku szkolnego wynika obecnie z art. 38 ustawy Prawo oświatowe. Na jego podstawie odroczone może być dziecko w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci odracza w danym roku szkolnym:
• dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców
• wniosek składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat
• wniosek można złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat
• wniosek składa się nie później niż do 31 sierpnia
• odroczenie dotyczy roku szkolnego, w którym dziecko ma rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego,
• do wniosku dołącza się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy liceum prywatne o uprawnieniach szkoły publicznej musi wysłać arkusz organizacyjny do zaopiniowania w kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołanie wicedyrektora (stanowisko funkcyjne) powinno odbywać się w trybie podjęcia przez RP uchwały opiniującej (np. w
związku z zaleceniami organu prowadzącego)? Czy po przeprowadzonym głosowaniu nad kandydatem dyrektor jest zobowiązany, jako przewodniczący RP, do sporządzenia stosownej uchwały w tym zakresie, która zawiera stanowisko RP nt. kandydata? Co się dzieje dalej z taką uchwałą? Czy ma ona jakąś prawną moc? Czy w razie niepowołania konkretnego kandydata (wcześniej zaopiniowanego na posiedzeniu- głosowanie, zaprotokołowanie), uchwała RP powinna zostać uchylona? Czy dyrektor powinien informować RP o zawieszeniu wykonania uchwały bądź też poinformowaniu, iż na skutek różnych okoliczności kandydatura nie zostanie rozpatrzona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, który budzi ogromne wątpliwości.
Gminny ośrodek pomocy społecznej prowadzi dożywianie dzieci w szkołach, przedszkolach w ramach realizacji programu”Posiłek w domu i w szkole”.
Programem objęte są tylko dzieci pochodzące z rodzin o niskim kryterium dochodowym.
Do chwili obecnej ośrodek pomocy organizował przetarg na dostarczanie posiłków dla naszej szkoły w formie cateringu. Płatnikiem był urząd gminy i gminny ośrodek pomocy społecznej. Natomiast od stycznia zobowiązano szkołę do zastosowania przepisów ustawy o zamówieniach publicznych. W tej sytuacji obowiązek stosowania ustawy jest niejako przerzucany na szkołę. Nasza szkoła nie posiada własnej stołówki i nie posiadamy środków na ten cel, gdyż jesteśmy szkołą niepubliczną prowadzoną przez stowarzyszenie. W przetargu trzeba podać cenę za jeden obiad i wartość całego zamówienia. Ten ogłasza przetarg kto ma pieniądze przyznane na ten cel i płaci za posiłki. Dyrektor odpowiada za organizację np. zapewnia pomieszczenia gdzie dzieci będą spożywać posiłki, w jakich godzinach?.
Taka sytuacja budzi we mnie szereg pytań :
1. Kto w takiej sytuacji powinien ogłosić przetarg?
2. Czy dyrektor może nie zgodzić się na organizowanie przetargu ?
3. Na jakiej podstawie „ zamawiający” miałby brać na siebie takie zobowiązanie?
4. Co się stanie kiedy nie wyłonimy wykonawcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma: odwołanie wicedyrektora w związku ze zmniejszoną liczbą oddziałów w szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przerwa wakacyjna w przedszkolu przypada na miesiąc sierpień. Czy dyrektor przedszkola ma prawo zaplanować nauczycielowi przedszkola pozostały urlop czy to prawo należy do pracownika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe