Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin wychowania do życia w rodzinie i w której klasie ośmioletniej szkoły podstawowej dyrektor powinien zaplanować w arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2017/2018?
Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia (http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12297001/12423700/12423701/dokument282183.pdf) zajęcia będą realizowane w klasach od IV do VIII. Zmianie nie ulegnie wymiar zajęć, określony w § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego Dz. U. z 2014 r., poz. 395) - na realizację zajęć przeznacza się w szkolnym planie nauczania, w każdym roku szkolnym, dla uczniów poszczególnych klas, po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. Zajęcia mogą być organizowane w oddziałach albo liczących nie więcej niż 28 uczniów grupach międzyoddziałowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor dopuszcza programy wychowania przedszkolnego zarządzeniem dyrektora czy innym dokumentem dopuszczającym te programy do użytku i do kiedy należy wydać tę decyzję (do czerwca czy do 1 września)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy statut poradni psychologiczno-pedagogicznej stworzony na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. jest nadal aktualny, czy należy go dostosować do ustawy Prawo oświatowe? Jeśli tak, to w jakim zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę udzielić urlopu na poratowanie zdrowia księdzu- wszystkie spełnia warunki do przyznania urlopu,oprócz tej że jest proboszczem i prowadzi parafię.W tej miejscowości na parafi jest sam.bardzo proszę o szybką odwowiedź bo są różne komentarze na ten temat
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w 2 placówkach oświatowych, publicznej i niepublicznej, staruje w konkursie na dyrektora placówki publicznej. Ocenę pracy w placówce publicznej uzyskał negatywną od dyrektora, który też staruje w tym konkursie (konkurencja), natomiast ocenę pracy w placówce niepublicznej uzyskał bardzo dobrą. Czy może przedstawić w konkursie tę ocenę z placówki niepublicznej? Czy decyduje o tym kuratorium? Czy nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym może ubiegać się o stanowiska menadżera w szkole (wtedy nie jest potrzebna ocena pracy) w zamiast dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie.
W rozporządzeniu MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia ,wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych Dz.U.228/1490/2010)
§ 9 mówi, że uczniowie z zaburzeniem zachowania posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego( przed wejściem w życie rozporządzenia)mogą kontynuować naukę w oddziale integracyjnym do ukończenia szkoły danego typu. Czy dotyczy to też dzieci, które miały wydane takie orzeczenie na I etap edukacyjny, co z II etapem, który jest do końca szkoły ( była taka niepisana zasada dotycząca szkoły podstawowej, że najpierw orzeczenie na I etap edukacyjny)
Jak traktować §9 gdy orzeczenia ze względu na zaburzenia zachowania nie mogą być już wydawane, a dzieci te są w klasach integracyjnych? Dziękuję za odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe