Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile powinna trwać (jak długo) 1 godzina zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Orzeczenie wydane jest przed 1.09.2017 r.
Godzina zajęć rewalidacyjnych trwa 60 minut. Podstawą prawną jest rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017 r. poz. 649). Przy czym, w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie tych zajęć w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas tych zajęć w okresie tygodniowym. Natomiast rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 31 marca 2017, poz. 703) wskazuje, że we wszystkich rodzajach szkół, na każdym etapie edukacji – poza szkołami specjalnymi – wymiar tygodniowy indywidualnych zajęć rewalidacji dla ucznia niepełnosprawnego wynosi 2 godziny.
Data wydania orzeczenia nie ma tu żadnego znaczenia. Oba rozporządzenia weszły w życie z dniem 1 września 2017r. – i należy ich przestrzegać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Według naszego wewnętrznego regulaminu wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową oraz jedną godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego łącznie z dodatkiem za warunki pracy przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela. W jaki sposób wyliczyć stawkę za godzinę doraźnego zastępstwa, jeśli nauczyciel posiada uśrednione pensum 26/26 i otrzymuje godzinę doraźnego zastępstwa z pensum 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma moc prawną pisemna zgoda nauczyciela na zmniejszony wymiar czasu pracy (z 15/18 na 11/18), podpisana w trakcie trwania zwolnienia lekarskiego nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy publiczną szkołą, ale organem prowadzącym jest stowarzyszenie rodziców. Rodzice chcą, aby od nowego roku szkolnego były przedłużone godziny pracy szkolnej świetlicy. Niestety, budżet szkoły jest ograniczony. Czy możemy wprowadzić opłaty za pobyt na świetlicy, czy jest to zgodne z prawem? Jeśli tak, to jak je naliczać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe