Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
IPET dla dziecka upośledzonego w stopniu głębokim (Dokument zgodny z nowym prawem.)
Dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim nie opracowuje się IPET, gdyż nie posiada ono orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego tylko orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Takie powinno być temu dziecku wydane na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013 poz.529). Dla wspomnianego dziecka opracowuje się na podstawie § 11. 1. indywidualny program zajęć, zawierający w szczególności:
1) cele realizowanych zajęć
2) metody i formy pracy z uczestnikiem zajęć
3) zakres współpracy z rodzicami (opiekunami prawnymi).
Program ten opracowują nauczyciele prowadzący zajęcia we współpracy z psychologiem na podstawie diagnozy oraz zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, oraz obserwacji funkcjonowania dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem organem prowadzącym i równocześnie dyrektorem przedszkola niepublicznego oraz prowadzę zajęcia z języka angielskiego w jednej grupie. Pobieram wynagrodzenie z dotacji oświatowej. Przedszkole jest 3-oddziałowe. We wrześniu 2021 chciałabym utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych i przekazywać mu wynagrodzenie z dotacji, a ja pełniłabym dalej funkcję dyrektora (tylko administracyjnego) i prowadziła zajęcia z języka angielskiego w jednej grupie – i również chciałabym swoje wynagrodzenie regulować dotacją. Czy utworzenie stanowiska dyrektora do spraw pedagogicznych i wynagradzanie go z dotacji jest możliwe? Czy w tej sytuacji ja jako organ prowadzący i dalej dyrektor, tyle że do spraw administracyjnych, mogłabym dalej pobierać swoje wynagrodzenie z dotacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w niepublicznej szkole podstawowej do nagrody jubileuszowej wliczają się inne okresy (np.praca na wsi)? Czy tylko zakończone okresy zatrudnienia? W uchwale zarządu Stowarzyszenia jest zapisane "do okresu pracy uprawniających do nabycia nagrody jubileuszowej zalicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia".
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli dyrektor w czasie godzin dydaktycznych wychodzi na naradę np: do Urzędu Miasta (organ prowadzący) - czy w tym czasie może ustalić zastępstwo i zapłacić za godziny doraźne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam od rodzica informację o tym, że rozmawiał z wychowawczynią jego dziecka, które cierpi na padaczkę i w przypadku wystąpienia ataku wymaga interwencji w postaci podania leku. W informacji o rozmowie rodzic opisał sposób podana leku oraz upoważnił szkołę do podania go dziecku w sytuacji, gdyby u ucznia nastąpił atak padaczki („Upoważniam szkołę w razie zaistnienia ataku padaczki do podania leku dla mojego syna”). Rozumiem, że podanie tego leku jest niezbędne, ale czy wystarczy zgoda rodzica, aby nauczyciel mógł podać ten lek dziecku? Wiadomo, że im szybciej lek zostanie podany, tym mniejsze będą skutki uboczne. Dodatkowo zaznaczę, że w naszej szkole pielęgniarka szkolna jest dwa razy w tygodniu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Zadaniem placówek oświatowych jest wprowadzenie kontroli zarządczej. W placówkach oświatowych jest to dość trudne. Czy dysponujecie wzorami procedur?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe