Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak jest różnica pomiędzy zajęciami z wczesnego wspomagania i zajęciami rewalidacyjnymi? Mamy w przedszkolu dziecko z autyzmem i realizujemy z nim 2 obowiązkowe godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy w ramach wczesnego wspomagania powinny być jakieś inne zajęcia? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Zajęcia rewalidacyjne są realizowane z uczniem niepełnosprawnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia (polegają na poprawianiu lub przywracaniu sprawności) oraz wynikają z indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego - § 5 pkt 4, § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, czyli również są to zajęcia przywracające sprawność, prowadzone przez specjalistów, natomiast przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635 nie określają ich rodzajów; w praktyce – w zależności od zaleceń opinii poradni i diagnozy zespołu specjalistów dotyczącej potrzeb danego dziecka również w ramach godzin WWRD mogą być prowadzone zajęcia rewalidacyjne (lub inne uznane przez nich za niezbędne dla dziecka), jeśli zostaną uwzględnione w indywidualnym programie wczesnego wspomagania. Tygodniowy wymiar zajęć WWRD wynosi od od 4 do 8 godzin w miesiącu, a ustala go dyrektor - § 6 ust. 1 i 2 ww. rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące zapisu, który znajduje się w rozporządzeniu o ocenianiu: "7. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim w szkole podstawowej i gimnazjum oraz laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną". Czy wspomniane konkursy przedmiotowe to konkursy organizowane przez Kuratorium Oświaty czy np. organizowane przez inne podmioty, np. ogólnopolski konkurs historyczny "Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę" zorganizowany przez Muzeum Historyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku ksiądz organizuje rekolekcje w szkole na sali gimnastycznej. Czy wychowawca klasy może odmówić opieki nad uczniami na sali gimn. podczas rekolecji, argumentując, że jest niewierzący. Zaznaczam, iż wszyscy uczniowie uczestniczą w rekolekcjach i brakuje nauczycieli do sprawowania opieki nad nimi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Czy uczeń, który kończy 18 lat dnia 02.02.2011r a ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego/up. w stopniu lekkim/ a rodzice nie widzą potrzeby kontynuowania nauki dziecka musi uczęszczać dalej do szkoły. Co zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nową podstawą programową niektóre przedmioty w technikum kończą się po pierwszym półroczu w klasie drugiej. Czy z takiego przedmiotu winna być wystawiona ocena śródroczna i roczna? I w jakim terminie powinna być podana ocena przewidywana? A co w przypadku uzyskania z takiego przedmiotu przez ucznia oceny niedostatecznej? Kiedy może zdawać egzamin poprawkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe