Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda procedura raportowania o wynikach kontroli w szkole?
Po przeprowadzonej ewaluacji zewnętrznej organ sprawujący nadzór pedagogiczny sporządzi raport, w którym określi poziomy spełniania przez tę placówkę wymagań. Przed przekazaniem raportu dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu, zespół przedstawi projekt raportu wraz z propozycjami wniosków, radzie pedagogicznej w celu umożliwienia temu organowi odniesienia się do wyników ewaluacji.
Rozporządzenie szczegółowo określa terminy sporządzenia raportu. Podobnie, jak w poprzednim rozporządzeniu 7 dni od momentu zakończenia ewaluacji zespół sporządza projekt raportu i propozycję wniosków (poprzednio wizytator proponował wnioski) i przedstawia radzie pedagogicznej. Następnie również 7 dni od zebrania rady, biorąc pod uwagę opinie zgłoszone na zebraniu, zespół sporządza raport i przedstawia go dyrektorowi oraz organowi prowadzącemu. Dyrektor ma kolejne 7 dni, od dnia otrzymania raportu, na zgłoszenie umotywowanych zastrzeżeń. Z kolei organ nadzoru pedagogicznego ma obowiązek zająć stanowisko w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania. W załączniku do rozporządzenia podane są wymagania określające obszary pracy szkół i placówek, które będą poddawane ewaluacji zewnętrznej z podziałem na poziomy z tym, że charakterystyka dotyczy tylko poziomu wysokiego i podstawowego.
Rozporządzenie nakłada sankcje na dyrektorów placówek, w przypadku ustalenia przez organ nadzoru pedagogicznego, niskiego poziomu spełnienia wymagań, w odniesieniu do choćby jednego z wymagań (§ 11), w postaci programu poprawy efektywności kształcenia i wychowania. Jeżeli dyrektor tego programu nie opracuje i nie wdroży lub nie usunie uchybień wskazanych w raporcie, może się liczyć z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji (art. 34 ust 2 i 3 ustawy o systemie oświaty).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który na koniec I okresu wystawił ocenę niedostateczną, ma obowiązek napisania tzw. programu naprawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecku uczęszczającemu do przedszkola, które już ma wczesne wspomaganie, należy organizować w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz czy zajęcia wyrównawczo-kompensacyjne, np. logopedyczne, może prowadzić wychowawczyni grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna do sposobu formułowania tematu lekcji przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Art. 22a sys. oświaty – „Dopuszczenie do użytku programu wychowania lub nauczania” – ust. 8 mówi o tym, że „nie stosuje się ust. 1–7 do indywidualnych programów opracowywanych dla uczniów, o których mowa w art. 1 zadania systemu oświaty pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe”. Czy sformułowanie „do indywidualnych programów” odnosi się indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych? Jeśli tak, to czy dla wychowanków ORW nie trzeba pisać programów wychowania i nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organizowanie religii w przedszkolu niepublicznym jest obowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe