Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest obecnie procedura dopuszczania programów wychowania przedszkolnego?
Pomimo wdrożenia reformy oświaty, nadal będą obowiązywały regulacje art. 22a UoSO, zgodnie z którym w placówce publicznej nauczyciel lub zespół nauczycieli przedstawia dyrektorowi przedszkola program wychowania przedszkolnego na dany etap edukacyjny. Program może obejmować treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i powinien być dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów. Dyrektor zasięga opinii rady pedagogicznej i następnie dopuszcza do użytku w danym przedszkolu lub danej szkole przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli program wychowania przedszkolnego. Dopuszczone do użytku w danym przedszkolu programy wychowania przedszkolnego stanowią zestaw programów wychowania przedszkolnego. W przedszkolach niepublicznych dopuszczanie programu wychowania przedszkolnego odbywa się na zasadach określonych w statucie lub przez dyrektora przedszkola, jeśli wewnętrzne regulacje nie odsyłają do stosowania art. 22a UoSO (art. 84 ust. 2 pkt 3 i 5 UoSO, art. 172 ust. 3 w zw. z ust. 2 pkt 5 i art. 102 ust. 1 pkt 8 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin do dyspozycji dyrektora powinna realizować klasa VIII, jeżeli dotychczas w II etapie edukacyjnym zrealizowała następującą liczbę tych godzin:
rok szkolny 2016/17- kl.IV -0 godz.,
rok szkolny 2017/18 - kl.V -1 godz.-j.polski,
rok szkolny 2018/19 - kl.VI -1 godz.-matematyka,
rok szkolny 2019/20 - kl.VII -1 godz.-koło matematyczne.
Czy prawidłowo zaplanowano 1 godz. koła matematycznego w klasie VIII w roku szkolnym 2020/21?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pełnoletni uczeń, który nie uczęszcza na zajęcia religii, musi mieć etykę? A co jeśli nie chce uczęszczać na żadne z tych zajęć? Czy rezygnuje z nich w formie pisemnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku ze zniesieniem w roku szkolnym 2016/2017 sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej zmienia się liczba dni wolnych do dyspozycji dyrektora, które należny podać do wiadomości do końca września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przydzielam nagrody nauczycielom na Dzień Nauczyciela. Czy muszę opiniować na radzie pedagogicznej? Proszę o podstawę prawną i ewentualną uchwałę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe