Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką należy obecnie podać podstawę prawną na podstawie której przedszkole przetwarza dane osobowe?
Podstawa prawa przetwarzania danych przez przedszkole jest uzależniona od tego czyje dane, jakich kategorii i w jakich celach przetwarza. Sytuacja w każdym przedszkolu może więc się różnić. Podstawy prawne przetwarzania zwykłych danych osobowych wymienia art. 6 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1), a przetwarzania szczególnych danych osobowych, w tym dotyczących zdrowia, wymienia art. 9 RODO. Tytułem przykładu można wskazać, że: 1) przetwarzanie wizerunku odbywa się na podstawie zgody rodzica ucznia, pełnoletniego ucznia lub pracownika, czyli na postawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; 2) dane osobowe ucznia wraz z powiązanymi z nim danymi rodzica są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.), ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r., poz. 1457) i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami właściwych ministrów oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 3) dane osobowe pracowników są przetwarzane m.in. na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 (w tym w oparciu o art. 221 – art. 223 w zw. z art. 94 pkt 9a i 9b), ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami właściwych ministrów oraz art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie konsekwencje można wyciągnąć wobec nauczyciela, który będąc świadomym, że uczeń nie opanował podstawy programowej, promuje go do następnej klasy? Sprawa dotyczy uczniów szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawnie wygląda likwidacja punktu przedszkolnego? Jakie dokumenty są z tym związane? Czy, a jeżeli tak, to w jakich terminach należy zgłosić likwidację placówki do poszczególnych urzędów i zawiadomić rodziców. Czy jeżeli chciałbym zamknąć placówkę z dniem 31 stycznia 2018r, to w stosunku do poinformowania rodziców wystarczające będzie podpisanie umowy w terminem do dnia 31 stycznia 2018r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który zdał pozytywnie egzamin na stopień awansu nauczyciela mianowanego składa ślubowanie, jeżeli nie będzie zatrudniony na podstawie mianowania, tylko umowy o pracę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna musi podejmować na koniec semestru jakieś uchwały? Proszę o aktualną podstawę prawną do klasyfikacji uczniów.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe