Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
jakie arkusze ocen stosować dla klasy siódmej? Proszę o odpowiedź bo już takie pytanie zadaje drugi raz.
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 15.09, w październiku oraz listopadzie .br., polecamy szczegółową analizę treści.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole.23. Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.24. Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany,i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Oznacza to, że uczeń kontynuuje naukę w szkle podstawowej, zatem wpisu dokonuje się na rozpoczętym arkuszu w tej szkole z aktualnym wpisem obowiązujących przedmiotów.53 MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkołypodstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu niepublicznym na podstawie umowy o pracę (wg. kodeksu pracy), może zawrzeć umowę o dzieło lub zlecenie u tego samego pracodawcy? Jakie będą dodatkowe koszty takiej umowy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w czasie ferii zimowych , letnich mogą być prowadzone zajęcia otwarte (sportowe, turystyczne) w szkołach? Nasza placówka jest placówką oświatową niefeeryjną. Prowadzimy zajęcia pozalekcyjne nieodpłatne w różnych szkołach w różnych dzielnicach miasta (są to na ogół zajęcia sportowe) w ramach godzin jakie mają nasi nauczyciele. Dotychczas prowadziliśmy w czasie ferii zimowych i letnich zajęcia otwarte w których uczestniczyły dzieci z tych szkół. Posiadamy regulamin takich zajęć. Czy takie zajęcia są prowadzone zgodnie z prawem, czy musimy traktować je jako półkolonie, zgodnie z Rozporządzeniem z 2016 roku (dotyczy wypoczynku). Czy w związku z tym, iż nie wszyscy nauczyciele mają ukończony kurs kierownika wypoczynku, czy kierownikiem może być jedna osoba na wszystkie zajęcia prowadzone w różnych szkołach, czy musi być na każde zajęcia - inny kierownik?
- Czy prowadzenie zajęć z języka obcego można powierzyć na zasadzie umowy szkole językowej, a zajęć z muzyki komercyjnej szkole muzycznej? Jeśli tak, czy osoby prowadzące takie zajęcia muszą mieć uprawnienia pedagogiczne do prowadzenia zajęć w danym typie szkoły?
- Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zespół szkół posiadał sztandar i imię nadane zgodnie z procedurami, który rada gminy rozwiązała i powstały dwie odrębne placówki (szkoła podstawowa i gimnazjum), obecna rada gminy postanowiła połączyć te placówki tak jak poprzednio w jeden zespół. Chcemy wrócić do nadanego poprzednio imienia, czy możemy napisać pismo do rady gminy o przywrócenie poprzedniego imienia? Jeżeli tak to co powinno zawierać w swojej treści?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe