Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie konsekwencje można wyciągnąć wobec nauczyciela, który będąc świadomym, że uczeń nie opanował podstawy programowej, promuje go do następnej klasy? Sprawa dotyczy uczniów szkoły podstawowej.
Konsekwencje za naruszenie dyscypliny pracy nauczycieli reguluje Karta Nauczyciela.
Art. 75. 1. Nauczyciele podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej za uchybienia godności zawodu nauczyciela lub obowiązkom, o których mowa w art. 6.
(Art. 6. Nauczyciel obowiązany jest:
1) rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
2) wspierać każdego ucznia w jego rozwoju;
3) dążyć do pełni własnego rozwoju osobowego;
4) kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka;
5) dbać o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.)
2. Za uchybienia przeciwko porządkowi pracy, w rozumieniu art. 108 Kodeksu pracy, wymierza się nauczycielom kary porządkowe zgodnie z Kodeksem pracy. (organizacja i porządek w
procesie pracy, bezpieczeństwo i higiena pracy, przepisy przeciwpożarowe, a
także przyjęty sposób potwierdzania przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania
nieobecności w pracy).
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych:
§ 2. 2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę.
Nie ma wymogu prawnego opanowania przez ucznia całej podstawy programowej. Nauczyciel ma do dyspozycji całą skalę ocen po to, aby ocenić stopień opanowanowania przez ucznia treści podstawy programowej. Jeżeli uczeń nie opanował w stopniu nawet dopuszczającym takich treści, a nauczyciel wystawił ocenę pozytywną, niestety, niewiele można zrobić, bo to nauczyciel podejmuje decyzję, a rada pedagogiczna zatwierdza.
§ 12. 1. Śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne, a śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania - wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak poprawnie należy wypełnić arkusze ocen w szkole podstawowej? Co należy wpisać uczniowi z orzeczeniem i czy należy w dwóch rubrykach wpisywać oceny kl.6 jeśli są takie same?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń uzyskał ocenę niedostateczną z przedmiotu na koniec roku. W podaniu napisał, że chce zdawać egzamin poprawkowy na ocenę dopuszczającą, wymagania dostał na ocenę dopuszczającą. Ile procentowo musi uzyskać punktowo, żeby zaliczyć egzamin. A jeśli uczeń nie poda oceny w podaniu, to czy jeśli napisze egzamin na ocenę bardzo dobrą, to czy na świadectwie ma mieć ocenę bardzo dobrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszej szkoły uczęszczają uczniowie narodowości czeczeńskiej w ogólnej liczbie 70 osób. Czy dla tych dzieci szkoła powinna zorganizować lekcje religii ich wyznania, czy mogą to być zajęcia z etyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik złożył wniosek o dokonanie oceny pracy z datą czerwcową br. Jakie kryteria zastosować przy ocenianiu? Czy w tym przypadku obowiązuje tryb nowy czy stary? Jak to przeprowadzić, aby było to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z obecnym prawem oświatowym techniki kształcenia na odległość (e-learning) można wykorzystywać jedynie w kształceniu ustawicznym. Jak
wyglądają procedury założenia w Sierakowicach placówki kształcenia ustawicznego. Taka placówka może prowadzić szkoły np. dla dorosłych. Ważna sprawa czy do takiego CKU można podpiąć już istniejące liceum dla dorosłych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe