Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Zapis jest jednoznaczny: należy sprawdzić, czy w dokumentach (indeks, suplement) w grupie treści podstawowych i kierunkowych zawarte są treści nauczanego przedmiotu, czyli wiedzy o kulturze.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w (…) liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem
§ 11 ust. 1 i 2, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny nauczania języka obcego w grupie 5 - latków w przedszkolu wchodzą do podstawy programowej w ramach tych 25 godzin, czy będzie to 26 godzin do realizacji dla przedszkolaka? Jakie pensum będzie miał nauczyciel w tej grupie, gdy języka będzie uczył ktoś inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2015 w mojej szkole został zatrudniony nowy nauczyciel. Moje pytanie dotyczy tego, w jaki sposób powinna być dostarczona do nas teczka akt osobowych? Czy powinnam wystosować pismo z prośbą o nadesłanie nam akt? Jaką procedurę zastosować?
Drugie moje pytanie dotyczy rozkładów materiału, czy nauczyciele nadal mają obowiązek składać je do kancelarii? Nadmieniam , że pełnię obowiązki dyrektora od dnia 01.09.2015 stąd moje wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy na podst. art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela przysługuje nauczycielowi odprawa na podstawie ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników, w sytuacji opisanej poniżej:
- nauczyciel zatrudniony w szkole na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- w uzasadnieniu wypowiedzenia - zmiany organizacyjne np. zmniejszenie liczby oddziałów w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wydłużenia etapu edukacyjnego uczniowi klasy II gimnazjum (w roku szkolnym 2012/2013).
Na podstawie jakiego rozporządzenia: rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.4) czy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania - w szkołach publicznych należy wydłużyć uczniowi etap edukacyjny o rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć pracę nauczyciela z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w okresie zdalnego nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe