Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17.
Symbole świadectw Numer wzoru 1: MEN-I/1/2 dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym;Numer wzoru 3a: MEN-I/3a/2 dla uczniów klas IV- VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;Numer wzoru 4a: MEN-I/3a-w/2 dla uczniów klas IV- VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży – z wyróżnieniem.Dla uczniów kończących szkołę:Numer wzoru 7b: MEN-I/6b/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych, zawierające znak graficzny PRK I;Numer wzoru 8b: MEN-I/6b-w/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży – z wyróżnieniem, zawierające znak graficzny PRK I.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności Załącznik nr 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Liceum w Zespole Szkół Technicznych w Płocku jest Szkoła Mistrzostwa Sportowego w wioślarstwie. Zajęcia sportowe -wioślarstwo jest realizowane w ilości 13 godzin rocznie przez 4 lata.
Moje pytania są następujące:
1. W jaki sposób należy dokumentować realizację zajęć (zajęcia sportowe - wioślarstwo) w arkuszu ocen i na świadectwie ucznia? Jaki wpis i w której części należy zamieścić w arkuszu ocen i na świadectwie?
2. W jakim dzienniku należy prowadzić dokumentację przebiegu nauczania (dziennik lekcyjny czy dziennik zajęć innych)?
3. Czy w dzienniku odnotowujemy obecności i nieobecności czy tylko obecności a nieobecności się nie zaznacza?
4. Czy nieobecności i obecności na tych zajęciach wliczmy do frekwencji ucznia?
5. Czy zajęcia sportowe – wioślarstwo są oceniane czy też tych zajęć się nie ocenia?
6. Czy ocenę lub jej brak należy wpisać do arkusza i na świadectwo?
7. Jeśli uczeń jeśli ma poniżej 50% frekwencji na tych zajęciach to czy może być nieklasyfikowany?
8. Czy uczeń może otrzymać ocenę nieostateczną?
9. Jeśli uczeń otrzyma ocenę niedostateczną z tych zajęć to czy przystępuje do egzaminu poprawkowego?
W Liceum w ZST w Płocku są również oddziały sportowe. Prowadzone są w nich następujące zajęcia: zajęcia sportowe - piłka ręczna, zajęcia sportowe - piłka nożna.
W związku z tym mam adekwatne pytania jak w przypadku Szkoły Mistrzostwa Sportowego, a mianowicie:
1. W jaki sposób należy dokumentować realizację zajęć (zajęcia sportowe - piłka ręczna, zajęcia sportowe - piłka nożna) w arkuszu ocen i na świadectwie ucznia? Jaki wpis i w której części należy zamieścić w arkuszu ocen i na świadectwie?
2. W jakim dzienniku należy prowadzić dokumentację przebiegu nauczania (dziennik lekcyjny czy dziennik zajęć innych)?
3. Czy w dzienniku odnotowujemy obecności i nieobecności czy tylko obecności a nieobecności się nie zaznacza?
4. Czy nieobecności i obecności na tych zajęciach wliczmy do frekwencji ucznia?
5. Czy zajęcia sportowe - piłka ręczna/zajęcia sportowe - piłka nożna są oceniane czy też tych zajęć się nie ocenia?
6. Czy ocenę lub jej brak należy wpisać do arkusza i na świadectwo?
7. Jeśli uczeń jeśli ma poniżej 50% frekwencji na tych zajęciach to czy może być nieklasyfikowany?
8. Czy uczeń może otrzymać ocenę nieostateczną?
9. Jeśli uczeń otrzyma ocenę niedostateczną z tych zajęć to czy przystępuje do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ZZ powinny opiniować plan dofinansowania form dokształcania i doskonalenia nauczycieli składany przez dyrektora szkoły do organu prowadzącego?
Czy powinna być podjęta w tej sprawie uchwała RP?
Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy oceny pracy wicedyrektora ds. nadzoru pedagogicznego, kto dokonuje oceny pracy w przypadku gdy dyrektorem naczelnym jest menager z przygotowaniem pedagogicznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna dostosowuje warunki i formy przeprowadzania sprawdzianu w formie uchwały? Czy uchwałę podejmuje się podczas zatwierdzania: koncepcji pracy szkoły, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły, szkolnego zestawu programów szkoły, szkolnego zestawu podręczników, wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego. Proszę o jasną odpowiedź dotyczącą poszczególnych w/w dokumentów. Czy wnioski z nadzoru dyrektora czy i kuratorium oraz MEN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe