Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są wymagania w związku z zajęciami logopedycznymi prowadzonymi w grupie 3 i 4 latków w przedszkolach niepublicznych? Czy zajęcia te są obowiązkowe dla wszystkich dzieci? czy są to zajęcia dodatkowe? Jaki jest czas trwania zajęć? Czy nauczyciela prowadzącego zajęcia logopedyczne obowiązuje prowadzenie dziennika, pisanie scenariuszu... co konkretnie?
W publicznych przedszkolach zajęcia logopedyczne organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Liczba uczestników tych zajęć nie może przekroczyć 4. W zajęciach logopedycznych mogą uczestniczyć dzieci 3 i 4 –letnie. Są to zajęcia realizowane poza czasem przewidzianym na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Czas trwania tych zajęć dla dzieci w wieku 3 i 4 lat wynosi ok.15 minut. Logopeda ma obowiązek prowadzić dziennik zajęć. Konspekt zajęć (scenariusz zajęć) stanowi nieobowiązkową dokumentację specjalisty. Jeśli jednak przedszkole wprowadzi taki wymóg, staje się ona obowiązkowa dla specjalisty prowadzącego zajęcia logopedyczne.
Niepubliczne przedszkola nie są zobowiązane do stosowania przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017r. poz.1591), jak również rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz. 1646), co oznacza że same ustalają zasady, na jakich będzie udzielana dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczna, w tym logopedyczna. Mogą w tym zakresie posiłkować się przepisami ww. rozporządzeń, przyjmując w całości lub w części zastosowane w nich rozwiązania albo przyjąć całkowicie odmienne.
Podstawa prawna:
Art. 168 i 172 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o wzór decyzji dyrektora szkoły publicznej umarzającej należności- niezapłacone i niemożliwe do ściągnięcia zadłużenie za posiłki w stołówce szkolnej. Uchwała Rady Gminy daje dyrektorowi taką możliwość w przypadku kwot do 1000 zł.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały wprowadzającej zmianę w statucie szkoły, która mówi o pozostaniu placówki jako szkoły podstawowej od 1.09.2019 roku
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje podstawa prawna określająca wotum zaufania wobec nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokładnie przepis wskazuje na brak możliwości pobierania składek od rodziców dzieci przedszkolnych na tzw. "wyprawkę" obejmującą głównie artykuły piśmiennicze i papiernicze (blok, pisaki, klej, kredki, itp.)w danym roku szkolnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak często w roku szkolnym należy przeprowadzić obserwacje dzieci w grupie 3,4,5 latków dwa czy trzy razy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe