Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakiego planu rozwoju zawodowego nie można zatwierdzić?
Przepisy nie określają formy i wzoru planu rozwoju zawodowego. Może więc mieć formę tabeli lub opisową, może być z podziałem na wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia, ze wskazaniem działań, które nauczyciel planuje wykonać w okresie stażu.
Plan rozwoju zawodowego może być zatwierdzony, jeżeli:
- uwzględnia wymagania niezbędne do uzyskania danego stopnia awansu zawodowego;
- uwzględnia powinności nauczyciela w okresie stażu;
- wskazuje konkretne działania, które nauczyciel zamierza wykonać, aby spełnić niezbędne wymagania;
- wskazuje terminy wykonania działań;
- uwzględnia specyfikę typu i rodzaju szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
Staż na stopień nauczyciela kontraktowego umożliwia weryfikację wiedzy i umiejętności nabytych w czasie studiów w konfrontacji z praktycznym działaniem w warunkach konkretnej szkoły. Nauczyciel:
- poznaje przepisy związane z funkcjonowaniem szkoły, sposób prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
- poznaje przepisy dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy,
- obserwuje zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu,
- omawia z prowadzącym obserwowane zajęcia,
- prowadzi zajęcia z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawia je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone.
Plan rozwoju zawodowego stażysty uwzględnia wymagania, o których mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Nauczyciel kontraktowy potrafi prawidłowo wykonywać zadania dydaktyczno-wychowawcze związane z zajmowanym stanowiskiem. Staż na stopień nauczyciela mianowanego pozwala wyjść poza własny warsztat pracy i poznać mechanizmy funkcjonowania systemu nauczania i wychowania. Nauczyciel pogłębia wiedzę i umiejętności zawodowe samodzielnie lub przez udział w szkoleniach.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
Nauczyciel mianowany potrafi ocenić skuteczność podejmowanych działań i stosownie je korygować. Nie tylko biegle rozwiązuje problemy napotkane we własnej praktyce zawodowej, lecz także potrafi wspierać innych nauczycieli oraz planować i realizować działania na rzecz podnoszenia jakości pracy własnej i szkoły.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego uwzględnia wymagania, o których mowa w § 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu.
Plan rozwoju zawodowego nie powinien być zatwierdzony, jeśli:
- jest szablonowy, ogólny, uniwersalny;
- jest możliwy do przypisania nauczycielowi niezależnie od zajmowanego stanowiska;
- nie uwzględnia specyfiki typu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuję w przedszkolu niepublicznym na stanowisku nauczyciel, jestem w trakcie kursu z oligofrenopedagogiki. Od września chciałabym rozpocząć awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego. Pracuję w grupie mieszanej wiekowo (3-5 latki, oraz osoby z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną). Czy plan rozwoju piszę do grupy w której prowadzę zajęcia, czy do tych dzieci z którymi pracuję indywidualnie?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który w naszej szkole miał awans na nauczyciela kontraktowego (jego cała dokumentacje jest u nas), złożył wniosek o wydanie duplikatu aktu nadania stopnia awansu (bo mu zaginął), w jaki sposób możemy mu taki dokument wydać ? Tym bardziej, że w momencie awansu byliśmy tylko szkołą podstawową a w tym momencie jesteśmy Zespołem Szkolno-Przedszkolnym. Czy mamy wydać odpis (czyli zrobić ksero z adnotacją ODPIS i za zgodność z oryginałem?) czy postąpić w jakiś inny sposób?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w szkole od 2007 r. uzyskała stopień awansu nauczyciela kontraktowego w lipcu 2008r. Później przebywała dwa razy na urlopie macierzyńskim lub zwolnieniu lekarskim. Czy o ten czas należy jej przedłużyć odstęp czasowy pomiędzy awansem z nauczyciela kontraktowego na mianowanego (w sumie nie przepracowała w szkole wymaganych dwóch lat, chociaż była zatrudniona w szkole).
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy negatywna opinia rady rodziców dotycząca stażu nauczyciela ma wpływ na ocenę dorobku za okres stażu wystawianą przez dyrektora? Czy taka negatywna opinia w jakiś sposób wstrzymuje wydanie oceny przez dyrektora?
- Dzień dobry, mam trzech nauczycieli, którzy są kontraktowymi i mają przerwę już dwa lata po uzyskaniu tego stopnia, chcą rozpocząć awans na mianowanie, wiem, że robią to na starych zasadach, tylko mam pytanie: ile będzie wynosiła ich staż na mianowanie, czy dobrze rozumiem, że zostaje skrócony do roku i 9 miesięcy, czyli jak zaczynają 01 września 2022 r. to kończą 31 maja 2024 r. ?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe