Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli uczeń nie uczęszczał na zajęcia dodatkowe, które są oceniane, jaki powinien być wpis na świadectwie?
Świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę. Na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne, których realizacja zgodnie ze szkolnym planem nauczania zakończyła się w klasach programowo niższych. Na świadectwie w wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:
1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;
2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”;
W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje m. in.:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Zatem, jeśli zajęcia dodatkowe nie były obowiązkowe należy postawić poziomą kreskę.
Podstawa prawna:1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 4. 2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności rozdział 3a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o konkretną odpowiedź, czy są realizowane obowiązkowe projekty w 8-klasowej szkole podstawowej, proszę mi nie przytaczać rozporządzeń dotyczących gimnazjum, którego praktycznie już nie ma
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel konrtaktowy zakończył staż na nauczyciela mianowanego 23 listopada 2018 roku, według jakich przepisów ma ocenić go dyrektor?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej i błagam o przykładową dokumentację dyrektora PPP oraz utworzenia zakładki PPP.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty powinna realizować uczennica w ciąży w gimnazjum objęta indywidualnym nauczaniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe