Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem małej prywatnej szkoły (LO). W klasie pierwszej jest tylko dwoje uczniów. Niestety oboje chorują i bardzo często są nieobecni w szkole. W przypadku kiedy nie ma obu uczniów, co należy wpisać do dziennika lekcyjnego: temat lekcji czy informacje, że lekcja się nie odbyła z powodu nieobecności uczniów? W jaki sposób rozpisywać tematy, aby była zrealizowana odpowiednia liczba godzin? Nadmieniam, że nauczyciele są w szkole w gotowości do pracy.
Do dziennika lekcyjnego i innej dokumentacji szkolnej należy wpisać zawsze stan faktyczny, w tym przypadku: „Lekcja się nie odbyła z powodu…” nauczyciele składają podpisy w miejscach do tego przeznaczonych, co potwierdza ich gotowość do pracy.
Rozwiązaniem w tej sytuacji jest zredagowanie dydaktycznego planu lekcji z wyliczeniem ilości godzin w korelacji z programami nauczania poszczególnych przedmiotów. Do zadań dyrektora należy monitorowanie realizacji godzin, podstawy programowej, programów zgodnie z rozporządzeniem o ramowych planach oraz podstawie programowej.
W przypadku, gdy dyrektor kontrolując w odpowiednim czasie, potrafi przewidzieć ilość brakujących godzin do ich pełnej realizacji, powinien zaplanować dodatkowe zajęcia (m. in. wycieczki dydaktyczne, konkursy, wycieczki turystyczno-krajoznawcze). Bowiem realizacja podstawy programowej odbywa się nie tylko w klasie przez 45 min., ale także w innych formach różnorodnych zajęć, o czym pisaliśmy wielokrotnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie organizacji wycieczek. W mojej gminie są dwie szkoły podstawowe i teraz nauczyciel z mojej szkoły chce zorganizować wyjazd uczniów w niedzielę ale chce zabrać uczniów z drugiej szkoły. Kierownikiem jest mój nauczyciel ale opiekunem będzie też nauczyciel z drugiej szkoły. Czy w takim wypadku trzeba tworzyć dwie karty wycieczki dla każdej placówki? Może jedną kartę zatwierdzoną przez dwóch nauczycieli? Czy może jeszcze jakoś inaczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile minut powinny trwać zajęcia np. sportowe, taneczne, kółko przedmiotowe z art. 42 Karty Nauczyciela ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji otrzymywanej przez stowarzyszenie od gminy na prowadzenie szkoły można finansować wycieczki edukacyjne organizowane dla uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy inna forma wychowania przedszkolnego - punkt przedszkolny może organizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze? Jakie przepisy o tym mówią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe