Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem Ośrodka rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczego, w którym edukacją objęci są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami oraz z niepeł. głęboką. we wrześniu zgłosił się do nas rodzic z dzieckiem z orzeczeniem o kształceniu specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu LEKKIM oraz autyzm. Dziecko to objęte jest wczesnym wspomaganiem prowadzonym przez naszą placówkę. Rodzic chce aby dziecko uczęszczało do nas na zajęcia w ramach wychowania przedszkolnego (ma 4 lata) z uwagi na szeroką gamę zajęć specjalistycznych, których przedszkole do którego uczęszcza nie może mu zapewnić. W związku z tym moje pytanie brzmi: Czy nasza placówka może przyjąć to dziecko do placówki skoro w orzeczeniu jest lekkie?. Funkcjonowanie dziecka jest bardzo zaburzone: niemówiące, pampersowe, karmione przez butelkę, dlatego ja najbardziej wymagające naszej specjalistycznej opieki.
Tak – w opisanym przypadku można przyjąć dziecko. Podstawą jest rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r. poz. 1606) - Rozdział 5 § 50. 2. wskazujący wyraźnie, że do wychowankami OWR są dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim posiadające orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń kl. IV technikum otrzymał oceny niedostateczne z przedmiotów zawodowych, których już nie ma w sem.II. Kiedy może zdawać egzaminy poprawkowe? Klasyfikacja roczna odbędzie się w kwietniu, uczeń obecnie uczęszcza na zajęcia przedmiotów ogólnokształcących. Proszę o pomoc bo już się pogubiłam. Na zajęcia chodzi (3 oceny ndst), ale wiadomo że nie ukończy szkoły? A co w przypadku kiedy ma tylko 1 ocenę ndst wystawioną w grudniu z zawodowych? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, zadałam pytanie o obowiązek zapewnienia świetlicy dla dzieci odbywających obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w szkole. Otrzymałam taką odpowiedź: http://www.nadzor-pedagogiczny.pl/porada/czy-dyrektor-szkoly-prowadzacej-oddzialy-przedszko/2994
Jednak chciałabym zwrócić uwagę, że często zdarzają się sytuacje, gdy oddziały przedszkolne są tworzone w ramach organizacyjnych szkoły, mówi o tym np. statut danej szkoły, dyrektor szkoły jest więc również dyrektorem dla tego oddziału przedszkolnego. Co w takiej sytuacji - czy ten oddział przedszkolny może pracować tylko 5 godzin i dyrektor nie musi zapewniać opieki po obowiązkowych 5 godzinach nauki dzieci w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedmiotu w czerwcu zwróciła się z pismem, aby w planie zajęć klasy II ująć dodatkową godzinę języka polskiego (czyli 5). Prośbę uzasadnia poślizgiem realizacji podstawy programowej (pismo podpisali rodzice uczniów). W związku z tym, czy mogę zwiększyć temu oddziałowi liczbę godzin j. polskiego, czy mogę zamieścić tę godzinę w planie oraz czy mogę uznać, że w ten sposób nauczycielka będzie realizować jedną godzinę z Karty Nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką wychowania pozaszkolnego, nieferyjną. Czy jako taka placówka, dyrektor może ustalić w ciągu roku szkolnego dni wolne zgodnie z rozporządzeniem z dnia 11 sierpnia 2017 roku ( par.5 ) czy tylko ten zapis dotyczy placówek feryjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy piątek 8.06.2012 r. po Bożym Ciele jest dniem wolnym od zajęć, czy można go odpracować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe