Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. We wrześniu będziemy zmieniać siedzibę poradni (adres). Proszę o informację jakie kroki powinnam poczynić by placówka zaczęła funkcjonować pod nowym adresem. Czy należy ją uprzednio zlikwidować na mocy uchwały i utworzyć nową?
W orzecznictwie sądów administracyjnych został wypracowany pogląd, zgodnie z którym przeniesienie siedziby szkoły stanowi przekształcenie szkoły. W przypadku szkół i placówek oświatowych pod terminem siedziba należy rozumieć miejscowość, w której jest prowadzona działalność szkoły lub placówki oraz ich konkretne adresy. Adres stanowi informację niezbędną do określenia położenia szkoły lub placówki (co do ulicy, budynku) i powinien być ujawniony w akcie założycielskim.
Przekształcenie szkoły jest uregulowane w art. 89 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Na podstawie wskazanego przepisu do przekształcenia szkoły stosuje się odpowiednio przepisy art. 88 i 89 ust. 1-7 ww. ustawy. Jednocześnie przepis art. 89 ust. 8 Prawa oświatowego stanowi, że przepisy art. 89 ust. 1-7 stosuje się odpowiednio do placówek publicznych, z wyjątkiem warunku o likwidacji z końcem roku szkolnego.
Mając na względzie powyższe regulacje należy przyjąć, że zmiana adresu placówki poradni psychologiczno-pedagogicznej będzie przebiegała dwuetapowo. W pierwszym etapie organ prowadzący powinien podjąć uchwałę intencyjną wyrażającą zamiar przekształcenia. Po podjęciu uchwały intencyjnej należy zawiadomić klientów poradni o zmianie siedziby oraz uzyskać pozytywną opinię właściwego miejscowo kuratora oświaty. Zawiadomienie klientów poradni odbywa się przez wysłanie aktualnym klientom poradni wiadomości, zaś potencjalnych klientów poradni o zmienia adresu można zawiadomić przez umieszczenie ogłoszenia w stronie internetowej BIP organu prowadzącego.
W drugim etapie organ prowadzący podejmuje właściwą uchwałę o przekształceniu przez zmianę siedziby placówki pedagogiczno – psychologicznej. Projekt uchwały o przekształceniu powinien być również przekazany do opinii reprezentatywnym organizacjom związkowym na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. związkach zawodowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 854).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczny punkt przedszkolny. Jak powinna wyglądać procedura zgłoszenia tej placówki do SIO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, czy 2 zajęcia rewalidacyjne z ramowego planu nauczania przysługują wszystkim dzieciom z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego czy tylko dla upośledzonym w stopniu umiarkowanym i głębokim. Mam 2 orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję dzieci. Reszta upośledzenie lekkie. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od tego roku szkolnego oddziały gimnazjalne zostały włączone do szkoły podstawowej, którą kieruję drugi rok. Podczas rady klasyfikacyjnej jeden z nauczycieli gimnazjum klasyfikował troje uczniów, którzy mieli frekwencję na zajęciach w I semestrze ok.30%.Wcześniej wysyłałam do wszystkich nauczycieli rozporządzenie dotyczące klasyfikowania,przepisy prawa oświatowego oraz zapisy w statucie szkoły.Wszyscy jednomyślnie zagłosowali za przystąpieniem tych i innych uczniów do egzaminów klasyfikacyjnych.Niestety Nauczyciel uczący te dzieci wstrzymał się od głosu i powiedział,że nie zrobi egzaminu klasyfikacyjnego, ponieważ on ma prawo klasyfikować uczniów.W związku z tym,że mamy dużo takich dzieci wszyscy stwierdzili,że nie możemy robić wyjątków i postępujemy z godnie z prawem. Bardzo proszę o radę ,co w tej sytuacji jako dyrektor mam zrobić. Planuję wystosować pismo do tegoż nauczyciela z prośbą o wyznaczenie terminu egzaminów, ewentualnie później ponaglenie i kolejne konsekwencje. Proszę o radę i podstawę prawną oraz wzór pisma.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzenie przedszkola jest działalnością oświatową PKD 85.10. Czy możliwe jest dodanie dodatkowego PKD 88.91.Z dot. opieki dziennej? Czy w takiej sytuacji możliwe jest zarejestrowanie działalności gospodarczej? Czy takie dwie formy działalności mogą być zarządzane przez jednego dyrektora oraz funkcjonować w jednym budynku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe