Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. We wrześniu będziemy zmieniać siedzibę poradni (adres). Proszę o informację jakie kroki powinnam poczynić by placówka zaczęła funkcjonować pod nowym adresem. Czy należy ją uprzednio zlikwidować na mocy uchwały i utworzyć nową?
W orzecznictwie sądów administracyjnych został wypracowany pogląd, zgodnie z którym przeniesienie siedziby szkoły stanowi przekształcenie szkoły. W przypadku szkół i placówek oświatowych pod terminem siedziba należy rozumieć miejscowość, w której jest prowadzona działalność szkoły lub placówki oraz ich konkretne adresy. Adres stanowi informację niezbędną do określenia położenia szkoły lub placówki (co do ulicy, budynku) i powinien być ujawniony w akcie założycielskim.
Przekształcenie szkoły jest uregulowane w art. 89 ust. 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Na podstawie wskazanego przepisu do przekształcenia szkoły stosuje się odpowiednio przepisy art. 88 i 89 ust. 1-7 ww. ustawy. Jednocześnie przepis art. 89 ust. 8 Prawa oświatowego stanowi, że przepisy art. 89 ust. 1-7 stosuje się odpowiednio do placówek publicznych, z wyjątkiem warunku o likwidacji z końcem roku szkolnego.
Mając na względzie powyższe regulacje należy przyjąć, że zmiana adresu placówki poradni psychologiczno-pedagogicznej będzie przebiegała dwuetapowo. W pierwszym etapie organ prowadzący powinien podjąć uchwałę intencyjną wyrażającą zamiar przekształcenia. Po podjęciu uchwały intencyjnej należy zawiadomić klientów poradni o zmianie siedziby oraz uzyskać pozytywną opinię właściwego miejscowo kuratora oświaty. Zawiadomienie klientów poradni odbywa się przez wysłanie aktualnym klientom poradni wiadomości, zaś potencjalnych klientów poradni o zmienia adresu można zawiadomić przez umieszczenie ogłoszenia w stronie internetowej BIP organu prowadzącego.
W drugim etapie organ prowadzący podejmuje właściwą uchwałę o przekształceniu przez zmianę siedziby placówki pedagogiczno – psychologicznej. Projekt uchwały o przekształceniu powinien być również przekazany do opinii reprezentatywnym organizacjom związkowym na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. związkach zawodowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 854).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prosze o wyjasnienie kwestii tzw. godzin karcianych a konkretnie wymiaru czasowego.Od pazdziernika zajecia dydaktyczne w naszej szkole realizowalismy w wymiarze 45 min. a opiekuncze 60 min.We wrzesniu wszyscy realizowalismy 60 min.Na ostatniej naradzie dyrektorow pani inspektor z Wydzialu Oswiaty Poznan Stare Miasto zakomunikowala dyrektorom szkol,ze wszyscy mamy prowadzic zajecia 60 min. bez wzgledu na ich charakter ,a dodatkowo odrobic po 15 min. kazda godz. realizowana w wymiarze 45 min.Jednoczesnie nie podala zadnej postawy prawnej stad dyrektor zakomunikowal i zobowiazal do wykonania tej ustnej dyspozycji w zwiazku z taka sytuacja prosimy odefinitywne wyjasnienie tej kwestiiDziekuje i pozdrawiam
- Czy w placówce niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie obowiązuje kontrola zarządcza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo powinno być zapisane w statucie przedszkola, czy do przedszkola przyjmowane są dzieci zameldowane czy zamieszkałe w danej gminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zupełnie zmienić statut szkoły, całą jego treść?
- Nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej pracuje w pełnym wymiarze godzin - etat. Nie przebywał na zwolnieniu lekarskim. Nie zrealizował w roku szkolnym 2009/10 obowiązkowych dodatkowych 38 godzin nałożonych z art. 42 Karty Nauczyciela. Czy są regulacje prawne rozstrzygające taką sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe