Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem publicznego przedszkola prowadzonego przez osobę prawną. Mam pytanie dotyczące organizacji zajęć logopedycznych. Czy obowiązuje mnie organizacja bezpłatnych zajęć dla wszystkich dzieci które posiadają jakąkolwiek opinie (nawet od logopedy) czy tylko dla tych dzieci które posiadają opinie/orzeczenie z Poradni psychologiczno-pedagogicznej? Na jakiej podstawie organizuje bezpłatne zajęcia?
Organizacja nieodpłatnych zajęć specjalistycznych (np. logopedycznych) w publicznym przedszkolu jest obowiązkowa dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, gdy takie jest zalecenie poradni w danym orzeczeniu (art. 127 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Ponadto publiczne przedszkole ma obowiązek organizowania bezpłatnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej za zgodą rodziców, m.in. w zakresie zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych), których potrzebę prowadzenia dla poszczególnych uczniów potwierdza nie tylko opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej, ale również (bez takiej opinii lub orzeczenia) może ją zdiagnozować rodzic ucznia, dyrektor przedszkola, wychowawca lub inny nauczyciel, asystent lub pomoc nauczyciela i inne podmioty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko urodzone w 2008 roku, posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym, może po raz trzeci uzyskać odroczenie spełnianie obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2016/2017?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń na egzaminie ósmoklasisty z arkuszem standardowym, ale z wydłużonym czasem może być na sali z innymi uczniami (chodzi o egzamin z języka angielskiego, jest to mała grupa uczniów – 7), czy trzeba stworzyć osobną salę i komisję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym uzyskać informacje na temat wykazu opinii wydawanych przez niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne wraz z podstawą prawną (rodzaj opinii - jej podstawa)? Do wydawania, których opinii placówka niepubliczna w postaci PPP nie ma uprawnień?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ukończył Szkołę Branżową I Stopnia w szkole ponadgimnazjalnej. Czy może ponownie zapisać się do Szkoły Branżowej I Stopnia w szkole ponadpodstawowej? Uczeń ukończył już 18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie najlepiej publikować zarządzenia dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe