Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy placówką niepubliczną ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym znajdującym się w art. 2 pkt 7 Prawo Oświatowe. Czy w związku z art.168 pkt 7 musimy uzupełnić swoje dokumenty o pozytywną opinię kuratora. Mamy wpis do ewidencji od 1990 roku, czy ten zapis dotyczy nowo tworzonych placówek a nas nie obowiązuje.
Obowiązek przedstawienia pozytywnej opinii kuratora oświaty wynikający z przepisu art.168 ust.7 ustawy Prawo oświatowe ma zastosowanie do nowo tworzonych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Ośrodek, który został wpisany do ewidencji przed wejściem w życie ustawy, nie ma obowiązku uzupełniania zgłoszenia o pozytywną opinię kuratora oświaty. W przypadku gdy osoba prowadząca placówkę niepubliczną zamierza dokonać zmiany danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, które dotyczą wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe (rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach), zobowiązana jest przedstawić pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu tych wymagań (art.168 ust.13 ustawy Prawo oświatowe).
Podstawa prawna:
Art.168 ust.7 i 13 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel Ukończył wydział Studiów Edukacyjnych na kierunku w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.Za zgoda kuratora była zatrudniona do 2004 roku na czas zastepstwa za nauczyciela,od 01.09.2004 miała umowe na czas okreslony do uzupełnienia kwalifikacjigdyz tyt magistra otrzymała 04.07 2005 roku.Od dnia 01.09.2005 do 31.08.2006 była zatrudniona na stanowisku nauczyciela w klasach dla dzieci z umierkowanym i znacznym uposledzeniem - w tym czasie rozp o kwalifikacjach zezwalało na zatrudnienie wtych klasach jako nauczycieli pracowników po ukończonych studiach pedagogicznych bez przedmiotu.W roku 2006 otrzymała stopień nauczyciela kontraktowego od 01.09.2006 pracuje jako nauczyciel z dziecmi z głębszą niepełnosprawnością.Czy w myśl nowego rozporządzenia nauczyciel który nie ma kwalifikacji do nauczania danego przedmiotu może byc nadal zatrudniony w szkole i prowadzić lekcje ?.Jezeli nie to w jaki sposób zmienić umowe? .Czy może wstapić na tym stanowisku na scieżkę awansu?Wg mnie ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć w świetlicy i w internacie.Obawiam się że od poczatku została zle zatrudniona .Nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji bez wchodzenia na ścieżkę sądową.Reasumując Czy w chwili obecnej nauczyciel ten może spokojnie zajmować stanowisko nauczyciela dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umiarkowanym lub znacznym posiadajac magisterium w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacyjnej i kurs oligofrenopedagogiki.Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sytuacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z epidemią koronawirusa w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Czy należy wprowadzić zmiany w dokumentach organizacyjnych przedszkola? I jak tego dokonać, jeśli kadra przebywa na zasiłkach opiekuńczych na dzieci? Czy takie zmiany może wprowadzić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czym wg. Państwa są godziny dyrektorskie zwane inaczej godzinami do dyspozycji dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozumiem, że stanowisko wicedyrektora przysługuje szkole liczącej co najmniej 12 oddziałów. Jesteśmy zespołem (szkoła podstawowa i gimnazjum) liczącym 11 oddziałów SP i 6 oddziałów gimnazjum. Od ilu oddziałów może być tutaj utworzone stanowisko wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podejmując jakie działania pisze się uchwałę rady pedagogicznej? Jak zapisuje się inne decyzje podejmowane przez radę pedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe