Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń klasy VII ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch + upośledzenie w stopniu lekkim) i w orzeczeniu jest wskazanie o możliwości rezygnacji z nauki drugiego języka i rodzic z tej możliwości skorzystał, czy jest konieczność organistowania mu np techniki, czy z drugiego języka jest zwolniony, bez zajęć dodatkowych za język?
Na podstawie § 6 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 dyrektor szkoły zwalnia ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego, gdy z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Z kolei dla ucznia, który nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, organizuje się zajęcia z techniki, gdy uczeń korzystający ze zwolnienia z nauki języka ma niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim – załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703. Organizacja zajęć techniki nie jest przewidziana dla uczniów w innymi niepełnosprawnościami, w tym sprzężonymi. Ponieważ uczeń oprócz niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim ma również niedosłuch, nie ma obowiązku uczęszczania na dodatkowe zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń uczęszczający do szkoły muzycznej jest zwolniony z muzyki w szkole podstawowej? Jeśli, tak proszę podać podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące realizacji podstawy programowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Nauczycielka w cyklu trzech lat ma obowiązek zrealizować min. 95 godz. zajęć komputerowych. W pierwszym roku zrealizowała 1 godzinę, w drugim 40. W związku z nierytmicznym realizowaniem tych zajęć, dyrektor w klasie trzeciej przydzielił 1 godz. tygodniowo nauczycielowi informatyki o czym nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej została poinformowana w kwietniu. Licząc ok. 36 tygodni w ciągu roku, brakować będzie ok. 18-19 godzin, które powinna zrealizować nauczycielka z edukacji wczesnoszkolnej. Odmówiła kategorycznie, twierdząc, iż do realizacji tych godzin wyznaczony jest już inny nauczyciel, a ona już nie ma prawa prowadzić tego typu zajęć. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor wobec zaistniałego problemu. Kto powinien zrealizować brakujące godziny i czy dyrektor może w jakiś sposób wyegzekwować zaległe godziny z kl. I-II. Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. 8 ma trzy zagrożenia ocenami niedostatecznymi. Czy możne być dopuszczony do egzaminu i czy może powtarzać klasę 8?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola ogólnodostępnego w grupie 5 latków chodzi dziecko z AUTYZMEM - któremu organizujemy od 1 roku dodatkowe zajęcia rewalidacyjne (3 godz. tygodniowo). Na początku tego roku szkolnego 2017/18 zostałam poinformowana przez innego rodzica dziecka z tej samej grupy, że jego syn ma autyzm i też dostarczy mi w niedługim czasie orzeczenie o kształceniu specjalnym dla syna. Zastanawiam się czy zajęcia rewalidacyjne dla tych dzieci mogą być organizowane dla 2 dzieci razem w tym samym czasie - takie same wskazania autyzm, wiek 5 lat, koledzy w grupie przedszkolnej. Proszę o pomoc i podstawy prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli i pracowników oświaty z zakresu pierwszej pomocy w przedszkolu niepublicznym? Nauczyciele wychowania przedszkolnego mają taki przedmiot w toku studiów- czy należy powtórzyć takie szkolenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe