Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli w trakcie trwania umowy o pracę na czas nieokreślony nauczyciel uzyskał stopień nauczyciela mianowanego lub powstała możliwość zatrudniania nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego w pełnym wymiarze godzin na czas nieokreślony, stosunek pracy nauczyciela przekształca się w mianowanie, co dyrektor szkoły jest zobowiązany stwierdzić pismem. Czy poniższe pismo jest wystarczające ? Informacja o przekształceniu umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania W związku z............................................................................................................................. (wskazać podstawę przekształcenia stosunku pracy z art. 10 ust. 5a KN np.: uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego w dniu..) informuję, że na podstawie art. 10 ust. 5b ustawy z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela z dniem………………………….. (pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego po spełnieniu przesłanek, o których mowa w art. 10 ust. 5a KN) Pana/Pani* stosunek pracy nawiązany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony przekształca się w stosunek pracy na podstawie mianowania.
Powyższe pismo jest prawidłowe, ponieważ jest zgodne z art. 10 ust. 5a i 5b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi przysługuje dodatek za trudne warunki pracy w klasie łączonej(V+VI) tylko na niektórych zajęciach dydaktycznych (muzyka, plastyka, wychowanie fizyczne, religia - pozostałe zajęcia dydaktyczne np. polski, matematyka są prowadzone w klasie V i VI odrębnie)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zlecać nauczycielowi dodatkowe zadania. np. przygotowanie harmonogramu zajęć pozalekcyjnych prowadzonych przez wszystkich nauczycieli w szkole, czy też opracowanie kalendarza imprez szkolnych. Czy nie jest to naruszenie granic podporządkowania i pracownik może odmówić wykonania takich czynności?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy Inspektor ds. BHP zatrudniony w szkole może wnioskować do dyrektora szkoły o nałożenie kary finansowej na pracownika (nauczyciela lub pracownika oświaty) za nieprzestrzeganie przepisów BHP?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy po 1 stycznia 2018r wynagrodzenie dyrektora placówki niepublicznej bez uprawnień szkoły publicznej jest uzależnione od kwoty bazowej jaka przysługuje nauczycielowi dyplomowanemu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka dyplomowana jest zatrudniona na czas nieokreślony, na podstawie mianowania w pełnym wymiarze godzin w bibliotece szkolnej. Zgodnie z założeniami do opracowania arkusza organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2015/2016 nauczycielka nie może być zatrudniona od września w pełnym wymiarze (przysługuje on w szkołach liczących co najmniej 550 uczniów). Dyrektor szkoły zaproponował jej 15 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu ) jako nauczycielowi bibliotekarzowi oraz 13 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu) jako wychowawcy świetlicy, co ogółem stanowi 1 etat. Nauczycielka odmówiła przyjęcia nowych warunków zatrudnienia. Co w tej sytuacji powinien zrobić dyrektor? Czy powinna zostać zwolniona na podstawie art. 20 KN ? Czy przysługuje jej z tego tytułu odprawa pieniężna? Nadmieniam jednocześnie, że nauczycielka nabyła już uprawnienia emerytalne na tzw. ,, starych zasadach”.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe