Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy i ile razy można przedłużyć etap edukacyjny uczniowi gimnazjum?
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno--pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Oznacza to, że można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym wyłącznie o jeden rok, zatem: o 1 rok w okresie nauki w gimnazjum. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż: 1. w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2. w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej. Rozporządzenie nowe obowiązuje zatem uczniów klas wymienionych w § 8 ust. 1 od 1.09.2012 r., czyli w klasach I i IV szkoły podstawowej oraz I gimnazjum. Natomiast zapis w § 8.2 oznacza, że decyzję o przedłużeniu nauki dla uprawnionego ucznia należy podjąć najpóźniej do końca lutego roku szkolnego poprzedzającego rok ukończenia szkoły, np. w klasie II (SP, G) lub V szkoły podstawowej na podstawie dotychczasowych przepisów (rozp. z . 12.02.2002 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia może wykonywać pracę społecznego kuratora sądu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy tzw. "godziny karciane " nauczyciele-wychowawcy pracujący w Internacie/bursie mają obowiązek je realizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany trzykrotnie pisał prośbę o zmniejszenie etatu do 1/2. Dyrektor wyrażał zgodę.
Czy dyrektor powinien rozwiązać umowę i nawiązać nową na 1/2 etatu?
Czy nauczyciel w nowym roku szkolnym może być zatrudniony bez jego zgody na innym stanowisku, zgodnie z kwalifikacjami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym możliwe jest zatrudnienie katechety (kwalifikacje do nauczania katechezy), ale bez ukończonej oligofrenopedagogiki. Sytuacja jest wyjątkowa i na rok, poprzedni katecheta został zwolniony i brak jest w okolicy nauczyciela z przygotowaniem oligo. Możliwe jest wspomaganie przez innego nauczyciela-pedagoga specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie na podstawie odpowiedniej dokumentacji złożonej przez rodzica przyjęliśmy do placówki dziecko na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i niestety rodzice wraz z dzieckiem nie uczęszczają na te zajęcia. Rodzice nie odbierają telefonów i nie odpowiadają na wiadomość sms czy wobec tego mogę napisać pismo do rodziców, że jeżeli nie uczęszczają na te zajęcia skreślę tego wychowanka z tych zajęć czy jest jakaś podstawa prawna abyśmy mogli tak postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe