Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pracownika, który w latach 2007 - 2010 był zatrudniony w Domu Dziecka. Od 2010 roku pracuje w szkole. Czy okres pracy w Domu Dziecka wlicza się do stażu pracy? Jeśli tak, a nie był on wliczany, to czy pracownikowi należy się wyrównanie za te lata?
Obowiązujące przepisy nie definiują pojęcia „stażu pracy”, a w związku z tym również nie określają zasad jego obliczania. Jest on każdorazowo ustalany na potrzeby danego uprawnienia pracowniczego. Przykładowo nauczycielowi samorządowej jednostki oświatowej oraz pracownikowi niepedagogicznemu takiej placówki do stażu uprawniającego np. do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie zakończone okresy zatrudnienia - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy, Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm., art. 38 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2018 r., poz. 1260 ze zm. Należy więc uwzględnić zakończony okres pracy w domu dziecka, potwierdzony świadectwem pracy. Za nieprzedawniony okres 3 lat pracownikowi należałoby wypłacić wyrównanie zaniżonego dodatku – art. 291 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel obecnie jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę w placówce niepublicznej. Wcześniej w roku 2017 pracował w placówce publicznej na Karcie Nauczyciela i tam został rozliczony zgodnie z Kartą (okres ferii i wakacji). Wydaje mi się, że urlop wypoczynkowy w obecnej placówce obliczam zgodnie z Kodeksem Pracy. Jednak mam informację z zewnątrz, że w takiej sytuacji urlop już został wykorzystany i nie należy się.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zlikwidować stanowisko pedagoga na rzecz psychologa szkolnego? Czy dyrektor może przydzielić godziny (12 godzin) na psychologa?
Zdaje sobie sprawę, że na mocy przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (DzU z 2017 r. poz. 1591) dyrektor szkoły jest zobowiązany zorganizować w szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczną, aby umożliwić zaspokojenie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, wspomagać ich rozwój i efektywność uczenia się. Do realizacji zadań wynikających z tej pomocy w szkole mogą być zatrudnieni psycholodzy, pedagodzy, logopedzi i doradcy zawodowi. Ponadto szkoła w tym zakresie współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Czy to oznacza, że mam zielone światło w tej kwestii?
Planuję wprowadzić stosowne zapisy do projektu arkusza organizacji na kolejny rok szkolny.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela, który domaga się wypłacenia za godziny ponadwymiarowe za r. szk. 2013/2014. Średnia jego godzin - 18,37, a etat łączony - 19 godz. Z organem prowadzącym ustaliłam, że nie będę mu wręczała ograniczenia, bo na pewno uzupełni to godzinami zastępczymi. Jest to nauczyciel, który bardzo często przebywa na długotrwałych zwolnieniach lekarskich. Od IX do IV pracował 21 godzin tygodniowo. Po odejściu klas maturalnych pozostało mu tylko 11 godz. Na zwolnieniu lekarskim przebywał cały maj i czerwiec (miał płacone za cały etat) oraz 2 tygodnie w XI, 2 tygodnie w styczniu, 1 tydzień w lutym, 3 tygodnie w marcu. Z moich obliczeń wynika, że do etatu zabrakło mu jeszcze 6 godzin, za które i tak miał zapłacone. Jak mam postąpić (i tak napisał już skargę na mnie do Kuratorium)?
- Na jakim stanowisku powinien być zatrudniony pracownik obsługi sekretariatu? Czy obowiązują tu przepisy o pracownikach samorządowych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog szkolny(wiek 58 lat), 38 lat stażu pracy w wymiarze 25 godz na tydzień.Od 31.08.2017 do 30.08.2018 r przebywa na urlopie zdrowotnym. w poprzednim roku szkolnym pracowała w gimnazjum, które jest wygaszane. w roku szkolnym 2018/2019 uczniowie zostaną przeniesieni do szkoły podstawowej (inna placówka), w której będą kończyli gimnazjum. Czy po powrocie z urlopu zdrowotnego nauczycielowi przysługuje zatrudnienie na cały etat? Jaka jest na to podstawa prawna? Co w takiej sytuacji dyrektor szkoły może zaproponować nauczycielowi?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe