Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie odnośnie do Kryterium V Rezerwy Oświatowej w 2021 r. (dedykowane jest placówkom, które w roku bieżącym doposażyły lub zamierzają doposażyć szkolne pracownie przyrodnicze). Gmina złożyła wniosek na dwie szkoły – obie szkoły otrzymały dofinansowanie: nasza szkoła na 65 tys., a druga na 60 tys. Myślałam, że mogę zakupić pomoce za 65 tys., ale organ prowadzący zadecydował, że nasza szkoła ma zakupić pomoce za 40 tys., a druga szkoła za 85 tys. Czy organ może podjąć taką decyzję? Czy może zmniejszyć przyznaną kwotę na rzecz innej szkoły?
Rezerwa wydzielona jest z ogólnej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej ujętej w ustawie budżetowej na rok 2021 na podstawie art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 38). Rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej dysponuje minister właściwy do spraw finansów publicznych, po zasięgnięciu opinii ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego.
Dofinansowanie w obrębie kryterium V obejmuje wyposażenie w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów: biologia, geografia, chemia i fizyka. Program wsparcia finansowego zaprojektowany został na 4 lata począwszy od 2018 r.
Dofinansowanie dotyczy szkół podstawowych:
a) publicznych dla dzieci i młodzieży prowadzonych przez jst, osoby prawne lub osoby fizyczne,
b) które mają lub będą mieć od 01.09.2021 r. w ramach struktury klasę V (dotyczy przedmiotów geografia i biologia) oraz klasę VII lub VIII (dotyczy przedmiotów fizyka i chemia),
c) które nie są szkołami zorganizowanymi w podmiotach leczniczych,
d) które do 31.08.2019 r. nie miały w ramach struktury oddziałów gimnazjalnych (po przekształceniu gimnazjum w szkołę podstawową lub włączeniu gimnazjum w struktury szkoły podstawowej) oraz które nie funkcjonowały w ramach zespołu z gimnazjum,
e) które nie skorzystały ze środków finansowych na to zadanie z rezerwy w latach 2018–2020.
Do wniosku należy dołączyć wykaz pomocy dydaktycznych zakupionych w roku bieżącym lub planowanych do zakupienia odrębnie dla każdej szkoły i do każdego przedmiotu. Jednostka samorządu terytorialnego we wniosku zobowiązana była dołączyć do wniosku wykaz pomocy dydaktycznych zakupionych w roku bieżącym lub planowanych do zakupienia odrębnie dla każdej szkoły i do każdego przedmiotu. Co do zasady tak też powinny być „rozdzielone” środki po ich przyznaniu przez MEiN. Jednakże, zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, o podziale subwencji decyduje organ prowadzący szkołę. Do jednostki samorządu terytorialnego należy ostateczny przydział środków w obrębie gminy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- IPET dla dziecka 4-letnie wspomaganie wczesnoszkolne w normie intelektualnej. Niedorozwój kończyn górnych i dolnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice zainteresowani zapisem dziecka do przedszkola proszą o zostawienie dziecka na 2-3 godziny na tzw. próbę.
Czy dyrektor/nauczyciel powinien wyrazić zgodę na pozostawienie dziecka w przedszkolu? Ewentualnie jakie dokumenty powinien sporządzić na tę okoliczność?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nie mogę pobrać dokumentu Propozycje karty oceny pracy nauczyciela zgodnie z posiadanym przez niego stopniem awansu. Proszę o zerknięcie istnieje informacja, że podana strona nie istnieje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic ucznia może być opiekunem wycieczki szkolnej, jeżeli nie ma w tym zakresie żadnego przeszkolenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zespół szkół posiadał sztandar i imię nadane zgodnie z procedurami, który rada gminy rozwiązała i powstały dwie odrębne placówki (szkoła podstawowa i gimnazjum), obecna rada gminy postanowiła połączyć te placówki tak jak poprzednio w jeden zespół. Chcemy wrócić do nadanego poprzednio imienia, czy możemy napisać pismo do rady gminy o przywrócenie poprzedniego imienia? Jeżeli tak to co powinno zawierać w swojej treści?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe