Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moja szkoła jest w takiej sytuacji, że organem prowadzącym jest Zgromadzenie Sióstr Salezjanek, ale jest to szkoła publiczna. Czy można podjąć jakieś kroki, które umożliwią wybór przez nas podręcznika, a nie korzystanie z narzuconego przez ministerstwo?
Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości zestaw podręczników, który obowiązuje w roku szkolnym. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, a w przypadku podręczników do szkół artystycznych minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, może zlecić opracowanie i wydanie podręcznika lub jego części. Podręcznik lub jego część opracowane w wyniku zlecenia, o którym mowa w ust. 1, oraz zaakceptowane odpowiednio przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania albo ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, są dopuszczone do użytku szkolnego z mocy prawa. Obecny stan prawny – to tzw. „mała ustawa podręcznikowa”, która poprzedza dużą – jeszcze nieznaną. Tak więc podręcznik lub jego część opracowany/a i wydany/a oraz zaakceptowany/a przez ministra, będzie dopuszczany do użytku szkolnego z mocy prawa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa zlecenie, umowa o dzieło lub staż z Urzędu Pracy (wszystko po ukończeniu studiów) pozbawiają uprawnień do otrzymania zasiłku na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z niepełnosprawnością w stopniu lekkim nie realizuje godzin z drugiego języka, ma uczęszczać na zajęcia z techniki. Ile godzin obowiązuje ucznia i jak wygląda sprawa z oceną na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe