Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje Gimnazjum funkcjonowało samodzielnie od 199-2004 następnie zostało włączone w zespół szkół, a w 2017 przyłączone do szkoły podstawowej. Z jakich lat powinniśmy przekazać organowi prowadzącemu dokumentację? O ile dokumentacja przebiegu nauczania przekazywana jest do kuratorium, to nie znalazłam informacji dotyczącej przekazania dokumentów do organu prowadzącego.
Obowiązek przekazania dokumentacji kuratorowi i organowi prowadzącemu dotyczy szkół likwidowanych, czyli wygaszanych samodzielnych gimnazjów – art. 89 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. W razie włączenia gimnazjum do szkoły podstawowej, na skutek wygaszenia klas gimnazjalnych nie dochodzi do likwidacji szkoły, a więc wszelka dokumentacja gimnazjum powinna pozostać w szkole podstawowej do czasu likwidacji tej ostatniej szkoły. Przekazania dokumentacji po wygaszeniu klas gimnazjalnych działających w szkole innego typu nie przewiduje ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o ruchowej niepełnosprawności. Czy możemy zatrudnić pomoc nauczyciela (bez kwalifikacji pedagogicznych) do wspierania takiego dziecka w trakcie pobytu w placówce, jeżeli nie ma takiego zalecenia w orzeczeniu? Czy koszt takiego pracownika możemy rozliczyć z dotacji przyznanej na kształcenie specjalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno zawierać pismo do rodziców o braku realizacji obowiązku nauki przez ponad miesiąc przez ucznia liceum? Czy oprócz rodziców należy powiadomić jeszcze kogoś?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego w ramowym planie nauczania za podstawę do wyliczenia godzin do dyspozycji dyrektora przyjęto 35 tygodni skoro rok szkolny wynosi 37 po odliczeniu wszystkich dni wolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice złożyli do dyrektora szkoły podstawowej wniosek o zmianę języka obowiązkowego z niemieckiego na angielski. Czy jest przepis lub procedura prawna takiej zmiany, czy też zależne jest to od wewnętrznego prawa szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z orzeczeniem z poradni ma przygotowany IPET, w którym są wyszczególnione dodatkowe zajęcia ze specjalistami. Dokumentacja tych zajęć prowadzona jest w odpowiednim dzienniku. Czy w przypadku nieobecności dziecka (choroba, turnus rehab. i inne) lub nauczyciela (choroba), zajęcia takie powinny być odrobione, tak żeby wymiar określony w opinii został zachowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe