Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy urlopu dyrektora szkoły podstawowej. Ile urlopu ma dyrektor szkoły. Jak jest liczony? Czy wchodzą w to soboty i niedziele itp. Dziękuję za odpowiedź?
W szkole podstawowej prowadzonej przez gminę dyrektor zasadniczo ma prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania (art. 64 ust. 1 KN). Konieczność wykonywania zadań związanych z kierowaniem szkołą i jej reprezentowaniem, czy chociażby wykonaniem remontów i przeglądów może jednak wymagać obecności dyrektora w pracy w czasie ferii. Nieprzerwany urlop musi trwać co najmniej 4 tygodnie kalendarzowe, wliczając soboty, niedziele i święta (art. 64 ust. 4 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mając nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, można być dyrektorem zarządzającym w społecznym liceum dla dorosłych o uprawnieniach publicznych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od nowego roku szkolnego 2016/2017 powstaną w mojej szkole 4 oddziały łączone. W związku z tym, 9 nauczycieli straci możliwość zatrudnienia w dotychczasowym - pełnym wymiarze godzin dydaktyczno-wychowawczych. Są to nauczyciele mianowani (dyplomowani). Proszę Redakcję o pomoc w zakresie wzoru wypowiedzenia dotychczasowych warunków pracy (zgody na ograniczenie etatu) oraz terminu w jakim najpóźniej powinienem tę przykrą sprawę dla nauczycieli załatwić.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy z projektu rozporządzenia MEN z dnia 08 lutego 2017r wynika, że od września 2017r będę mogła kontynuować zatrudnienie z nauczycielem do nauczania języka angielskiego w liceum ogólnokształcacym, który ma ukończone Kolegium Języków Obcych w zakresie nauczania języka angielskiego na Uniwersytecie Adama Mickiewicza (licencjat)
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie konsekwencje może ponieść nauczyciel przedszkola za 5 min spóźnienie do pracy? Wójt oczekuje od dyrektora kary w stosunku do tego nauczyciela. Jak ma postąpić dyrektor?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka jest zatrudniona w wymiarze 16/18 na rok szkolny 2018/2019 ma niepełne zatrudnienie. W trakcie roku/ od listopada 2018 r. organ prowadzący przydzielił dodatkowe godziny świetlicy na rok szkolny 2018/2019, które dyrektor szkoły przydzielił w/w nauczycielce. Problem polega na sporządzeniu aneksu do umowy, czy dodatkowe godziny przydzielić nauczycielce do końca sierpnia 2019 roku czy tylko do końca zajęć edukacyjnych, czyli do dnia 21 czerwca 2019 r.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe