Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego na cały etap nauki w przedszkolu (art.22 UosO). W związku z tym, mam 2 pytania. 1. Czy należy to tak rozumieć, że musi pracować przez 4 lata na tym samym programie, i nie ma możliwości złożenia wniosku o dopuszczenie innego programu w kolejnym roku szkolnym dla tej samej grupy? 2. Czy wszystkie grupy przedszkolne muszą pracować na tym samym programie, czy każdy nauczyciel może wybrać dla swojej grupy inny program?
Na podstawie art. 12 ust. 2 KN nauczyciel w realizacji programu nauczania ma prawo do swobody stosowania takich metod nauczania i wychowania, jakie uważa za najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne. W związku z tym nauczyciel dokonuje wyboru programu wychowania przedszkolnego spośród programów, które są opracowane na cały okres nauki w przedszkolu, zatwierdzonych przez dyrektora w trybie art. 22a UoSO. Przepisy UoSO ani KN nie ograniczają również nauczyciela w możliwości samodzielnej zmiany programu w nowym roku szkolnym i wyboru innego spośród tych dopuszczonych do użytku. Dyrektorowi nowy program może przedstawić do dopuszczenia do użytku sam nauczyciel lub zespół nauczycieli, jednak taki program musiałby zostać opracowany na wszystkie lata edukacji przedszkolnej, a nie tylko do czasu zakończenia nauki konkretnego rocznika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wpisać na świadectwo oceny, jeżeli uczeń ma innego nauczyciela na matematyce rozszerzonej i innego nauczyciela na matematyce podstawowej? Czy ustala się dwie oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, czy uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę klasyfikacyjną niezależnie od tego, czy realizował je w zakresie podstawowym czy rozszerzonym; i który nauczyciel powinien klasyfikować ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację Art. 131 punkt 8. Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, prowadząca publiczną szkołę podstawową, o której mowa w ust. 4, w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r., może złożyć wniosek o zmianę zezwolenia, o którym mowa w art. 88 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe, w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą
organizacyjną tej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość zakupu nieruchomości rolnej zabudowanej z dotacji otrzymywanej z urzędu gminy w ramach prowadzonego niepublicznego przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna obliguje nauczycieli do dokumentowania dostosowywania wymagań edukacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapoznałam się z Państwa wpisem z 2010 roku dotyczącym zajęć z WDŻ na świadectwie szkolnym, gdzie pojawiała się informacja,że nie powinno go być. Czy nadal to obowiązuje? Po co w takim razie ten WDŻ? W wielu szkołach wpisu dokonuje się w miejscu zajęcia dodatkowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe