Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany prowadzi 20 godz. w świetlicy i 6 godz. zajęć rewalidacyjnych Obliczono, że wynosi to 16/24 + 8/24 etatu. Kwalifikacje z oligofrenopedagogiki zdobędzie w lutym 2013 r. Obecnie za te godziny otrzymuje wynagrodzenie nauczyciela stażysty. Czy dodatek wiejski powinien być liczony za cały etat czy tylko od 16/24 etatu? Proszę o odpowiedź zawierającą podstawę prawną.
Podstawa prawna:
Karta Nauczyciela – ustawa z 26.01.1982 r.
Zgodnie z dyspozycją art. 54 ust. 5 Karty Nauczyciela (ze zm.) nauczycielowi mającemu kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, zatrudnionemu na terenie wsi lub w mieście liczącym do 5000 mieszkańców, przysługuje odrębny dodatek w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego.
Natomiast na podstawie z art. 91b Karty Nauczyciela nauczyciel zatrudniony w wymiarze niższym niż połowa obowiązującego wymiaru zajęć nie podlega przepisom art. 54–61.
Nauczyciel zatrudniony w wymiarze 1/2 etatu podlega przepisom art. 54 w/w ustawy.
Oznacza to, że nauczyciel powinien otrzymywać dodatek w wysokości proporcjonalnej do ilości godzin zatrudnienia zgodnie z kwalifikacjami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoba ubiega się o pracę na stanowisku nauczyciela w technikum w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Ukończyła jednolite studia magisterskie z zakresu prawa oraz posiada kwalifikacje pedagogiczne. Pragnie uzupełnić swoje kwalifikacje o studia podyplomowe w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Jaki powinien być godzinowy wymiar takich studiów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej. Od września tego roku szkolnego organ prowadzący polecił mi przyjąć 6 uczniów z Ukrainy. Uczniowie Ci niepełnoletni przebywają na terenie naszego kraju bez rodziców ,nie mają statusu ani uchodźców ani bliżej określonego statusu. Przyjąłem do LO ale mam wątpliwości czy jest to zgodne z prawem. Mój organ prowadzący milczy. Czy oni czyli organ nie powinni mi dać jakiejś podstawy lokalnego prawa co do zasadności realizacji przez tych Ukraińskich uczniów obowiązku nauki. Ponadto uczniowie są niepełnoletni i kto na terenie Polski pełni wobec nich rolę opiekuna prawnego. Jest na razie dobrze bo nic się złego nie stało, ale co w przypadku choroby czy wypadku. Proszę o wykładnie prawną. Zakłopotany dyrektor
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń liceum uczył się w szkole podstawowej języka angielskiego i języka niemieckiego. Czy może w liceum rozpocząć naukę języka hiszpańskiego na poziomie rozszerzonym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są uwarunkowania prawne, żeby stworzyć zespół przedszkolno-przedszkolny? Chodzi o placówki publiczne, gdzie organem prowadzącym jest miasto. Dwie placówki są oddalone od siebie ok 10 km.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe