Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel przedstawił akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego z uzasadnieniem (z 2013 r.). W dniu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego posiadał kwalifikacje: - wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu oceanotechniki - Politechnika Gdańska - kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla nauczycieli czynnych zawodowo. Zatrudnienie - szkoła podstawowa świetlica szkolna. Uzasadnienie: posiada pani wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym i może być pani zatrudniona w szkole podstawowej. na podstawie: postępowania kwalifikacyjnego dyplomu ukończenia studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Przy czym w 2013 roku pani nie posiadała takiego dyplomu. 1. Czy na dzień nadania stopnia pani posiadała kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej? 2. Czy wpisanie na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest pomyłką? 3. Czy wpisanie nazwy na uzasadnieniu nazwy studiów podyplomowych jest błędem merytorycznym?
Gdyby nauczycielka w dniu nadania stopnia awansu zawodowego posiadała ukończone studia podyplomowe z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, posiadałaby kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej w klasach I - III, ponieważ miałaby wykształcenie wyższe w zakresie innym niż prowadzone zajęcia (tytuł magistra oceanotechniki), ukończone studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć (edukacja wczesnoszkolna) oraz przygotowanie pedagogiczne (kurs kwalifikacyjny pedagogiczny dla nauczycieli czynnych zawodowo) - § 1 pkt 3 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz.U. z 2015 r., poz. 1264. Natomiast jeśli nauczycielka nie miała wówczas ukończonych studiów podyplomowych, nie miała kwalifikacji do uzyskania stopnia awansu, a powołanie w uzasadnieniu decyzji na dyplom jest nieprawidłowe; konieczne jest porównanie dat decyzji o nadaniu stopnia awansu oraz uzyskania dyplomu ukończenia studiów podyplomowych. Ważność nadania stopnia awansu bada kurator oświaty i można do niego zgłosić wątpliwości w tym zakresie – art. 9h ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przypadku zatrudnienia nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej (tzw. nauczyciel wspierający dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) w wymiarze 20/20 (pełny wymiar) i powierzenia temu nauczycielowi prowadzenia godzin ponadwymiarowych zajęć rewalidacyjnych w wymiarze 2/22 należy w stosunku do tego nauczyciela zastosować tzw. pensum uśrednione zgodnie z art. 42 ust. 5c KN czy też ze względu na to, iż nauczyciel posiada pełny etat jako nauczyciel wspierający godziny rewalidacji potraktować jako godziny ponadwymiarowe płatne z pensum 22 godzinnego bez wyliczania dla tego nauczyciela pensum uśrednionego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy mając licencjat z pedagogiki rewalidacyjnej można prowadzić reedukację?
- 2.stycznia 2017r. zatrudniłam pracownika / konserwatora/ w szkole na 0,4 etatu, tj. 16 godzin w tygodniu. Na podstawie przedłożonych świadectw naliczyłam mu 6 lat stażu pracy. Proszę o pomoc w naliczeniu dni należnego mu urlopu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą Stowarzyszeniową gdzie obowiązuje Kodeks Pracy. Pytanie dotyczy zatrudnienia nauczyciela.Nauczyciel został zatrudniony od 01.01.2016 do 30.06.2016 na część etatu A od 16.08.2018 r. na pełen etat i umowa trwała do 30.06.2018 r.. czy zawierając z nim umowę od 01.09.2018 r. należy zawrzeć na czas nieokreślony czy należy podpisać na czas określony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela zatrudnionego w wymiarze 2/18, 4/18, 6/18 etatu obowiązuje realizacja godzin z art. 42 KN, jeśli tak, to w jakim zakresie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe