Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel stawia jedynki za brak pracy domowej, brak podręcznika lub innych pomocy dydaktycznych. Czy jest to zgodne z prawem?
Powyższych zagadnień nie regulują przepisy powszechnie obowiązujące, a odpowiedzi należy poszukiwać w statucie konkretnej szkoły oraz wymaganiach poszczególnych nauczycieli. Na podstawie art. 44b ust. 6, ust. 8 pkt 2 i ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 ocenianie wewnątrzszkolne obejumuje ustalanie ocen bieżących, a nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców m.in. o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, czyli np. jakie zachowania ucznia dotyczące zakresu przygotowania do zajęć skutkują wystawieniem oceny niedostatecznej. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, a więc jeśli ze statutu nie wynika, że nauczyciele nie mogą wystawiać ocen niedostatecznych za brak pracy domowej, brak podręcznika lub innych pomocy dydaktycznych, nauczyciel może w wymaganiach – podawanych do wiadomości na początku roku szkolnego – przyjąć, że za takie zachowania ucznia będą wystawiane oceny niedostateczne, dotyczące ustalenia zakresu przygotowania do zajęć. Należy więc zbadać treść statutu szkoły oraz wymagania danego nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można połączyć nauczanie indywidualne - mam dwóch uczniów z tej samej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach dyrektor ma obowiązek informowania organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego o sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki w związku z ograniczeniem funkcjonowania placówki? (rozp. z dnia 26 marca 2021 r. (Dz.U.2021 poz.561)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- O czym w szczególności powinien pamiętać dyrektor szkoły, gdy na koniec roku szkolnego nauczyciel szkoły podstawowej wystawia ocenę niedostateczną ze swojego przedmiotu, aby nie dopuścić do zaniedbań proceduralnych i prawnych?
- Ile dni wolnych może dać dyrektor SP w roku szkolnym 2017/2018 - 5, 6 czy 8 (w tym roku nie ma jeszcze egzaminu po SP)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie należy zapisywać tematy zajęć z wychowania do życia w rodzinie: czy w dzienniku lekcyjnym danej klasy, czy też należy mieć oddzielny dziennik do tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe