Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka, która pracowała w naszej szkole w latach 1984-1995 zwróciła się o wystawienie duplikatu zaświadczenia o liczbie przysługujących świadectw rekompensacyjnych za lata 1991-1992. Taki dokument jest jej niezbędny, ponieważ przechodzi na emeryturę. Są to odległe lata. Szukałam kopi dokumentu, nigdzie nie znalazłam. Po rozmowie z pracownikami, którzy pracowali ww. latach w szkole i otrzymali „Zaświadczenie o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych”- składali je w banku, na podstawie którego bank wypłacał należne pieniądze. W szkole nie ma kopi ww. zaświadczenia, a pracownik który je otrzymał musiał zostawić w banku. Jak mam postąpić, jeśli nie mam żadnego dokumentu, na podstawie którego można wystawić duplikat? Posiadam tylko listę, na której widnieje jej nazwisko oraz liczba przyznanych świadectw rekompensacyjnych. Czy na podstawie posiadanej listy mogę wystawić jej zaświadczenie o przyznanych świadectwach rekompensacyjnych?
Na podstawie art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.), informacja o świadectwach rekompensacyjnych może mieć znaczenie dla byłego pracownika w kontekście ustalania przez ZUS podstawy wymiaru emerytury. Obowiązkiem pracodawcy jest współpraca w zakresie świadczeń emerytalnych z ZUS i pracownikiem (także byłym), zgodnie z art. 125 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. W sytuacji, gdy była nauczycielka zwraca się o potwierdzenie informacji o liczbie wydanych świadectw rekompensacyjnych, a taką informacją pracodawca dysponuje na podstawie listy zawierającej personalia byłego pracownika i ilość wydanych świadectw, na tej podstawie należy wydać wnioskowane zaświadczenie z bieżącą datą, a nie odpis (duplikat), skoro nie ma oryginału, na podstawie którego można by powielić treść poprzedniego zaświadczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Komplet dokumentów związanych z przyjęciem dziecka do punktu przedszkolnego (np. wywiad wstępny, umowy, wykaz i treści regulaminów, zgód, itd.) Proszę o dokumenty
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczne przedszkole w budynku szkoły. W ten sposób realizowane jest zadanie własne gminy, gdyż nie posiada ona swoich placówek wychowania przedszkolnego. Czy w takim przypadku zgodnie z art. 6.1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych placówka prowadzona przez osobę fizyczną może być zwolniona z opłaty za wynajęcie pomieszczeń?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II oddziału gimnazjalnego nie otrzymuje promocji do klasy III. Do której klasy powinien być przypisany VII czy VIII?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzeństwo, trójka dzieci pochodzenia romskiego uczęszczała do szkoły przez okres pół roku. Wyprowadzili się, następnie przestali przychodzić do szkoły. Przez cały drugi okres byli nieobecni. Matka kontaktowała się telefonicznie ze szkołą, twierdząc, że przebywa w Rumunii czasowo, jednak wraca i dzieci również wrócą do szkoły. Policja otrzymała taką samą informację. Sąd został powiadomiony o braku realizacji obowiązku szkolnego. Do tej pory brak jakiejkolwiek informacji, nazwiska dzieci nadal widnieją na listach uczniów szkoły. Nikt formalnie ich nie wypisał. Jak należy postąpić w takiej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik księgowości mający tytuł licencjata z zakresu administracji możne pracować w bibliotece szkolnej kiedy ukończy kurs pedagogiczny i studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwo i informacja naukowa? Czy konieczne do pracy w bibliotece szkolnej (w wymiarze 10 godz) w świetle nowych przepisów potrzebny jest tytuł magistra?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe