Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka, która pracowała w naszej szkole w latach 1984-1995 zwróciła się o wystawienie duplikatu zaświadczenia o liczbie przysługujących świadectw rekompensacyjnych za lata 1991-1992. Taki dokument jest jej niezbędny, ponieważ przechodzi na emeryturę. Są to odległe lata. Szukałam kopi dokumentu, nigdzie nie znalazłam. Po rozmowie z pracownikami, którzy pracowali ww. latach w szkole i otrzymali „Zaświadczenie o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych”- składali je w banku, na podstawie którego bank wypłacał należne pieniądze. W szkole nie ma kopi ww. zaświadczenia, a pracownik który je otrzymał musiał zostawić w banku. Jak mam postąpić, jeśli nie mam żadnego dokumentu, na podstawie którego można wystawić duplikat? Posiadam tylko listę, na której widnieje jej nazwisko oraz liczba przyznanych świadectw rekompensacyjnych. Czy na podstawie posiadanej listy mogę wystawić jej zaświadczenie o przyznanych świadectwach rekompensacyjnych?
Na podstawie art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.), informacja o świadectwach rekompensacyjnych może mieć znaczenie dla byłego pracownika w kontekście ustalania przez ZUS podstawy wymiaru emerytury. Obowiązkiem pracodawcy jest współpraca w zakresie świadczeń emerytalnych z ZUS i pracownikiem (także byłym), zgodnie z art. 125 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. W sytuacji, gdy była nauczycielka zwraca się o potwierdzenie informacji o liczbie wydanych świadectw rekompensacyjnych, a taką informacją pracodawca dysponuje na podstawie listy zawierającej personalia byłego pracownika i ilość wydanych świadectw, na tej podstawie należy wydać wnioskowane zaświadczenie z bieżącą datą, a nie odpis (duplikat), skoro nie ma oryginału, na podstawie którego można by powielić treść poprzedniego zaświadczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dzieci z orzeczeniami realizujące obowiązek szkolny poza szkołą macierzystą (na podstawie porozumienia i decyzji dyrektora szkoły) w ośrodku edukacyjno- rehabilitacyjnym wpisujemy do księgi uczniów szkoły macierzystej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zarządzenie dyrektora musi być podpisane przez członków rady pedagogicznej o zapoznaniu się z treścią?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wprowadzić w szkole instrukcję w sprawie zabezpieczenia mienia, bądź inne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Odpis na ZFŚS w 2024 r.
Mamy w szkole standaryzację zatrudnienia dla AiO (etaty są wyliczane na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta, w powiązaniu z ilością uczni w szkole, powierzchnią i wielkością budynku), i wg. standaryzacji miasto przyznało nam 16 etatów AiO na rok 2024. w ciągu tego całęgo roku 1 sprzątaczka przebywa na rodzicielskim więc musiałem zatrudnić osobę na zastępstwo. Jak liczyć wg obecnych przepisów dot. ZFŚS naliczyc odpis - wg odgórnie ustalonego limitu etatów - 16, czy wg stanu osobowego -tj. 17 ??
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe