Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka od 3.01.2022 r. korzysta z urlopu rodzicielskiego. W trakcie jej urlopu kończy się umowa o pracę. Jakie czynności ma podjąć dyrektor w celu umożliwienia kontynuacji urlopu?
Wszystko zależy od tego, w jaki sposób dyrektor chce zagwarantować pracownicy „kontynuację urlopu”. Najprostszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem dla uprawnionej jest stosowne przedłużenie obowiązywania umowy o pracę (na czas określony lub nieokreślony). Wówczas pracownica zachowa status pracownika i będzie mogła dalej korzystać z uprawnień związanych z macierzyństwem.
Nawet jeżeli umowa o pracę ulegnie rozwiązaniu w okresie urlopu rodzicielskiego, pracownica nie utraci prawa do zasiłku macierzyńskiego za pełny okres ustalony przepisami Kodeksu pracy jako okres urlopu macierzyńskiego i urlopu rodzicielskiego, a więc w przypadku urodzenia jednego dziecka przy jednym porodzie, za okres do pełnych 52 tygodni. Jak wynika z art. 29a ust. 1 i art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1133), to, że w międzyczasie ustanie jej zatrudnienie, nie ma znaczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W zatwierdzonym arkuszu organizacyjnym, pensum dyrektora wynosiło 8 godzin. Po I sem. ilość oddziałów szkoły się zmniejszyła (wszyscy uczniowie 7 klasy SP dla Dorosłych przenieśli się do innej szkoły) i zgodnie z uchwałą RG pensum dyrektora wzrosło do 10 godz. Czy można w trakcie roku szkolnego zwiększać pensum dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wygrał konkurs na dyrektora szkoły podstawowej, wcześniej pracował w gimnazjum. Powierzono mu pełnienie obowiązków dyrektora na okres 5 lat. Jak wygląda rozwiązanie umowy o pracę, czy wystarczy tylko podpisanie przeniesienia, jeżeli tak to kto podpisuje takie porozumienie. Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu bieżącego roku nauczyciel zwrócił się z prośbą o wydanie świadectwa pracy za okres od 1 IX 1984 do 1 IX 1990. W tym czasie nauczyciel pracował w innej szkole i na swoją prośbę oraz za zgodą Inspektora Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta został przeniesiony na równorzędne stanowisko do mojej szkoły. Z dniem 1 IX 1990 roku podjął pracę w mojej szkole. Pracował na stanowisku dyrektora szkoły do 1 IX 1999r. Uchwałą Zarządu Gminy z dniem 15 IV 1999 r otrzymał powołanie na dyrektor gimnazjum, a funkcję objął 1 IX 1999 r. W tym dniu nauczyciel zrezygnował z funkcji dyrektora szkoły i poprosił o przeniesienie na stanowisko nauczyciela w gimnazjum. Z dniem 1 IX 1999r odwołał go z funkcji dyrektora szkoły podstawowej. Został przeniesiony na stanowisko dyrektora gimnazjum.W tym dniu została zawarta umowa. W związku z tym zostało wydane świadectwo pracy za okres od 1 IX 1990 r do 31 VIII 1999 r gdzie wpisano, że stosunek pracy ustał w wyniku przeniesienia art.18. ust.1 KN. Moje pytanie brzmi czy świadectwo pracy zostało słusznie wydane, czy zawiera dobrą podstawę prawną? Czy mogę wydać świadectwo pracy potwierdzające zatrudnienie w innej szkole czyli od 1 IX 1984 do 1 IX 1990 (mam teczkę akt osobowych n-la)? Jeżeli mogę wystawić świadectwo to jaką podać podstawę prawną? Czy można dokonać korekty na wydanym świadectwie?Jeżeli tak to, w którym miejscu dokonać wpisu?
- Mamy zatrudnionego nauczyciela od 01.09.2016 r. do 31.08.2017 r. Nauczyciel ten ma być zatrudniony na następny rok szkolny 2017/2018. Z jaka datą należy zatrudnić nauczyciela czy od 01.09.2017 r., czy od 04.09.2017 r. tak jak się rozpoczyna rok szkolny 2017/2018 r?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowanie fizyczne na I etapie edukacyjnym mogę wydzielić i przyznać nauczycielowi wychowania fizycznego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe