Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2018 r. do naszej szkoły podstawowej do klasy IV będzie uczęszczał uczeń z zagranicy, pochodzenia polskiego.Uczeń ten nie uczył się j. angielskiego w Belgii. Co powinien zrobić dyrektor przyjmując takiego ucznia do szkoły. Czy od 1 września należy zorganizować dodatkowe indywidualne zajęcia z j. angielskiego w/w uczniowi?
Dyrektor szkoły publicznej może zakwalifikować ucznia przybywającego z zagranicy do odpowiedniej klasy lub na odpowiedni semestr, biorąc pod uwagę także wiek ucznia, opinię rodzica albo samego ucznia, jeśli jest on pełnoletni.Dla uczniów przybywających z zagranicy, podlegających obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, którzy nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki, organ prowadzący szkołę organizuje w szkole dodatkową, bezpłatną naukę języka polskiego w formie dodatkowych zajęć lekcyjnych z języka polskiego.Dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego są prowadzone indywidualnie lub w grupach w wymiarze pozwalającym na opanowanie języka polskiego w stopniu umożliwiającym udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, nie niższym niż 2 godziny tygodniowo.Tygodniowy rozkład oraz wymiar godzin dodatkowych zajęć lekcyjnych z języka polskiego ustala, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, dyrektor szkoły, w której są organizowane te zajęcia.Dla uczniów, o których mowa wyżej, w odniesieniu do których nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne z danego przedmiotu stwierdzi konieczność uzupełnienia różnic programowych z tego przedmiotu, organ prowadzący szkołę organizuje w szkole dodatkowe zajęcia wyrównawcze w formie dodatkowych zajęć lekcyjnych z tego przedmiotu.Dodatkowe zajęcia wyrównawcze są prowadzone indywidualnie lub w grupach w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Tygodniowy rozkład dodatkowych zajęć wyrównawczych ustala, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, dyrektor szkoły, w której są organizowane te zajęcia.Łączny wymiar godzin zajęć lekcyjnych, o których mowa w wyżej, nie może być wyższy niż 5 godzin tygodniowo w odniesieniu do jednego ucznia.
Podstawa prawna:Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 września 2016 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka ukończyła edukację wczesnoszkolną na kierunku pedagogiczno-artystycznym w 1989 r.,
w 2001r. uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego, w akcie nadania jest napisane, że może uczyć w szkołach podstawowych, artystycznych, zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli. Czy nauczyciel ten ma kwalifikacje do nauki plastyki w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatkowe dni wolne od zajęć edukacyjnych dotyczą także oddziałów przedszkolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła nie musi już organizować dyżurów dla dzieci w przerwie świątecznej wg rozporządzenia z dnia 11 sierpnia 2017?
Dni przerwy świątecznej nie są wymienione w tym rozporządzeniu. Tylko dni dodatkowo wolne ustalone przez dyrektora. Oczywiście wiem, że dni przerwy świątecznej nie są wolne od pracy dla nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych, w której funkcjonuje klasa OHP - gimnazjum dla dorosłych. Co mam zrobić z uczniem, który nie ukończył 18-tu lat i na koniec I semestru otrzymał 4 oceny niedostateczne i 2 nieklasyfikowania. Proszę nie podawać mi Rozporzadzenie..., ponieważ wiem, że w szkołach dla dorosłych obowiazuje klasyfikacja semestralna. Uczeń nieletni ma obowiązek szkolny do ukończenia gimnazjum, co więc mam z nim zrobić po pierwszym semestrze ?
Czy w statucie szkoły można umieścić zapis mówiący, że dla nieletnich obowiazuje klasyfikacja roczna? Nadmieniam, że nie mam semestrów, które rozpoczynałyby się w styczniu. Na powtarzanie semestru uczeń musi czekać pół roku, co ma wtedy robić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich okolicznościach dyrektor szkoły może udzielić nauczycielowi urlopu bezpłatnego i jaka może być maksymalna długość takiego urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe