Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Osoba prywatna X zwróciła się do Urzędu Miasta o odszkodowanie za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce należącej do terenu szkoły. Kierownik jednostki organizacyjnej urzędu przekazał je pismem dyrektorowi szkoły w celu zajęcia się sprawą, powołując się na zarząd trwały. Czy na pismo p. X powinien odpowiedzieć dyrektor czy Urząd Miasta do którego pismo wpłynęło?
Na pismo powinien odpowiedzieć dyrektor. Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518), trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością stanowiąca własność jednostki samorządu terytorialnego przez jednostkę organizacyjną, np. szkołę. Oznacza to, że dyrektor szkoły reprezentuje j.s.t. jako właściciela w sprawach dotyczących nieruchomości. Przykładowo uzyskanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości oddanej w trwały zarząd następuje na wniosek trwałego zarządcy za zgodą właściwego organu wykonującego uprawnienia właścicielskie (art. 83 ust. 1 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 627 ze zm.). Również odpowiadając na pismo osoby, która zgłosiła roszczenie odszkodowawcze za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce oddanej w trwały zarząd szkole, dyrektor działa jako przedstawiciel właściciela gruntu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący może odmówić utworzenia I klasy szkoły podstawowej jeśli do I klasy zapisało się 4 uczniów z obwodu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca świetlicy ma obowiązek realizowania "Godzin karcianych"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie należy spełnić wymogi, jakie podjąć działania, aby założyć niepubliczną placówkę oświatową, np. gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z zapisami nowej podstawy programowej wychowanie fizyczne dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych jest realizowane w formie zajęć klasowo-lekcyjnych i zajęć do wyboru przez ucznia.Czy "zajęcia do wyboru" muszą być realizowane na terenie szkoły i prowadzone przez nauczyciela zatrudnionego w szkole ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rada Rodziców szkoły chciałaby stworzyć i sprzedawać kalendarze z wizerunkiem nauczycieli i uczniów. Jakie dokumenty i zgody Rada Rodziców musi przygotować i zebrać, aby było to zgodne z prawem? Czy musimy przestrzegać jakiejkolwiek procedur i jak powinna być sformułowana zgoda na stworzenie kalendarza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe