Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pod koniec listopada do szkoły, do kl. V, została przyjęta uczennica z Ukrainy. Dziecko nie zna języka polskiego. Pomimo zorganizowanej pomocy nie jest w stanie w ciągu miesiąca nadrobić zaległości. Jak dokonać klasyfikacji śródrocznej uczennicy? Czy może być nieklasyfikowana?
Dla uczniów będących cudzoziemcami nie zostały określone żadne odrębne regulacje dotyczące klasyfikowania śródrocznego i rocznego. Jeżeli zgodnie z zasadami wewnątrzszkolnego oceniania, określonymi w statucie, oraz wymaganiami nauczycieli uczennica nie otrzyma pozytywnych ocen klasyfikacyjnych na I półrocze, będzie kontynuowała naukę w II półroczu po otrzymaniu negatywnych ocen klasyfikacyjnych, ponieważ takie oceny na I półrocze nie skutkują powtarzaniem klasy – art. 44b ust. 5 i 6 pkt 1 i 3, art. 44h ust. 1, art. 44i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1327. Uczennica byłaby nieklasyfikowana jedynie, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co należy rozumieć przez inne świadczenia pracownicze w przypadku urlopu dla poratowania zdrowia dla dyrektora szkoły? (KN art.73 ust.5)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeznaczając godziny do dyspozycji dyrektora w szkolnym planie nauczania na zwiększenie tygodniowej liczby danych zajęć (obowiązkowych), powinnam zwrócić się do Rady Pedagogicznej o opinię ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy zespołem placówek terapeutyczno - wychowawczych, w skład którego wchodzi MOW i MOS. Wychowankowie obu placówek mieszkają w internacie. Czy w grupach wychowawczych w internacie mogą mieszkać razem chłopcy z ośrodka socjoterapii i ośrodka wychowawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Które rozporządzenie o ramowych statutach dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej jest obecnie aktualne? W roku 2011 pojawił się projekt nowego rozporządzenia, ale nigdzie nie mogę znaleźć wersji podpisanej. Czy ten projekt już obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje obowiązek szkolny w OREW. Czy rodzice ucznia każdego roku do dnia 31 maja, mają obowiązek zwrócić się z prośbą do dyrektora szkoły o wyrażenia zgody na spełnianie obowiązku szkolnego w OREW i czy w związku z tym dyrektor wydaje decyzję w sprawie zezwolenia na spełnianie przez ucznia obowiązku szkolnego w OREW.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe